تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۰۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
خبرگزاری روسی:

آمریکا ادعا می کند چین روی فولاد دامپینگ می‌کند

می متالز - یکی از مقامات وزارت بازرگانی آمریکا نسبت به اجرای سیاست‌هایی از سوی دولت ترامپ علیه واردات محصولات چینی به آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت: این اقدامات مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی است.
آمریکا ادعا می کند چین روی فولاد دامپینگ می‌کند

به گزارش می متالز به نقل از اسپوتنیک ، وزارت اقتصاد آمریکا اعلام کرد: تعرفه واردات فولاد ضدآب از چین به این کشور را از 63 درصد کنونی به 190 درصد افزایش خواهد داد. آمریکا چین را متهم کرده است که به طور عمد قیمت فولاد را با هدف فشار بر تولید کنندگان آمریکایی پایین نگه داشته است.

معاون امور بررسی و اصلاح تجارت وزارت اقتصاد چین در پی این اقدامات دولت آمریکا گفت: پکن نسبت به افزایش تعرفه گمرکی واردات فولاد به آمریکا ناامید شده است. 

وانگ هجونگ ادامه داد: چین نسبت به اصرار آمریکا برای اعمال تعرفه گمرکی بالا علیه فولاد چین واقعا ناامید است و خواستار بررسی اقدامات غیرعادلانه آمریکا در تحقیق در مورد اتهامات وارده به چین است. 

این مقام چینی تاکید کرد: آمریکا اسنادی را که چین برای دفاع از خود و رد اتهام پایین نگه داشتن عمدی قیمت فولاد مورد بررسی قرار نداده است.

وی تاکید کرد: این اسناد از سوی تولیدکنندگان فولاد در چین ارائه شده و آمریکا حتی از همکاری با دولت چین در این زمینه خودداری کرده است و این مسئله نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است.

این دومین بار است که طی ماه گذشته اقداماتی علیه واردات فولاد چین به کشورها در جهان صورت می‌گیرد. 

چند هفته پیش بود که اتحادیه اروپا با هدف کمک به صنایع تولید فولاد خود در برابر تولید بیش از ظرفیت فولاد در چین اقداماتی را برای افزایش قیمت فولاد چین در این کشورها اتخاذ کرد.

بنا به گفته کمیسیون اروپایی واردات محصولات فولادی نظیر لوله‌های ضد آب چینی، با تعرفه بین 30 تا 64 درصدی وارد اتحادیه اروپا خواهند شد. 

در بیانیه این کمیسیون‌ آمده است: قیمت فولاد چین در بازار اروپا پایین‌تر از قیمت واقعی بوده است.

منبع: فارس
عناوین برگزیده