تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۱۰۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن آلومینیوم در ۸ ماه گذشته توسط شرکت آلومینیوم المهدی

می متالز - قائم مقام و هیئت مدیره شرکت آلومینیوم المهدی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد: خط هرمز آل از ابتدای راه اندازی در دوره دولتی تا امروز هیچ گاه به ظرفیت ۱۷۹ دیگ بیشتر نرسیده است اما امروز در دهه مبارک فجر از این رقم به ۱۹۰ دیگ خواهیم رساند و ظرفیت ما رو به رشد می باشد.
صادرات بیش از ۶۰ هزار تن آلومینیوم در ۸ ماه گذشته توسط شرکت آلومینیوم المهدی

 

فرشاد صبری قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت آلومینیوم المهدی گفت: ما با برنامه ریزی انجام شده بعد از آن که مجتمع را تحویل گرفتیم و به بخش خصوصی واگزار نمودیم ، تمام دیگ هایی که خارج از مدار می باشند را به مدار برگردانیم و وارد چرخه تولید نماییم و به ظرفیت اسمی۲۵۳  هزار تن تولیدی که برسانیم.

مهندس صبری در رابطه با میزان صادرات آلومینیوم اظهار داشت: ما در مدت ۸ ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار تن صادرات داشتیم که عمدتا  هم به کشور هایی چون چین، هند، کره جنوبی، مالزی و سنگاپور می باشد.

وی با اشاره به چشم انداز توسعه این مجموعه افزود: چشم انداز توسعه را در ۲ فاز تعریف کرده ایم که از فاز مطالعاتی وارد فاز عملیاتی شده ایم، فاز اول وضعیت موجود دو خط المهدی و هرمز آل را بتوانیم با یک تغییرات مطالعاتی و مهندسی افزایش آمپر داشته باشیم و سطحش را به توان بالا تر ببریم.

فاز دو در بحث افزایش ظرفیت و طرح توسعه از تکنولوژی ۶۰۰ کیلو آمپر استفاده نماییم که طراحی آن به پایان رسیده و در مرحله سفارش و قرار داد می باشیم و این آمادی را داریم که در اولین فاز بتوانیم به عنوان پایلوت ۲۰ دیگ ۶۰۰ کیلو آمپر را در مدار وارد نماییم.

 قائم مقام و هیئت مدیره شرکت آلومینیوم المهدی در رابطه با پرسنل و اتفاقات اخیر اظهار داشت: در خصوص پرسنل و اتفاقات اخیر که اتفاق بسیار میمون و مبارکی رخ داده است، طی سال های گذشته بخشی از کار را به پیمانکاران واگذار  و برون سپاری شده بود فارق از این که این برون سپاری درست یا غلط تعداد نیرو هایی که از آن ها استفاده شده بود صرفا باید در بخش های خدماتی استفاده می شد نه در بخش های ستادی تولیدی و استراتژیک به کار مشغول می بودند.
 نیرو هایی که مربوط به شرکت های پیمانکار بودند مدیریت و سرمایه گذار تصمیم به جذب تعدادی از این نیرو ها که حائز شرایط بودند با سپری کردن دوره هایی که همه دستگاه های دولتی و خصوصی برگزار می کردند حدود ۵۰۰ نفر را جذب نمودیم و با پیمانکاران قبلی تسویه کامل در همه زمینه ها نمودیم .

مهندس صبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و در پی منویات و فرمایشاتی مقام معظم رهبری  که برای همه ما حجت است در این مجتمع کارخانه ای برای  آند سازی وجود داشت که مدتها این کارخانه تعطیل بود و از چین واردات صورت می گرفت، اما روزی که ما این کارخانه را تحویل گرفتم تصمیم به راه اندازی نمودیم و به دست جوانان این مرز و بوم آند تولید می شود و بالغ بر۳۲۰هزار تن سالیانه ظرفیت تولید داریم که قابل صادرات می باشد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از این کارخانه حفظ سرمایه ملی است امروز می بایست این سرمایه حفظ شود و به بهترین نحو تولیدات خود را داشته باشد و  در طرح  توسعه و تولیدات اثرات و ارزشش به استان در سطح ملی می باشد، خواهش ما از رسانه ها این است که واقعیت ها را به مردم بگویند و ما با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم انشاالله به روزی برسیم که حداقل ظرف مدت ۵ سال به تولید یک میلیون تن آلومینیوم برسیم.

عناوین برگزیده