تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۱۱۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
روند صعودی قیمت های ورق سرد چین بعد از تعطیلات

روند صعودی قیمت های ورق سرد چین بعد از تعطیلات

می متالز - قیمت های ورق سرد صادراتی چین در هفته جاری و بعد از تعطیلات کمی افزایش داشته است و بازارهای فولاد هم فعالیت خود را کم و بیش آغاز کرده اند . با افزایش قیمت های فولاد در بازار بورس شانگهای در 7 فوریه چشم انداز مثبتی برای آینده بازار متصور است اما برخی صادرکنندگان مرتبط با Platts هنوز هم درباره شرایط بازار صادراتی بعد از دو هفته تعطیلات تردید دارند.
روند صعودی قیمت های ورق سرد چین بعد از تعطیلات

ارزیابی Platts برای ورق سرد گرید SPCC با ضخامت 1 میلیمتر در روز سه شنبه 581 تا 585 دلار FOB چین بود . دیروز فاصله قیمت بین ورق سرد و گرم صادراتی چین 86 دلار بود .

در همان روز سه شنبه قیمت های ورق سرد در بازار داخلی چین 4 هزار و 650 تا 4 هزار و 760 یوآن معادل 676 تا 692 دلار بود که در مقایسه با روز 24 ژانویه 80 یوآن کاهش داشته است . اما یک تاجر اهل شانگهای توضیح دادکه بعد از افزایش قیمت ها در بازار بورس این شهر کاهش قیمت ورق سرد در بازار داخلی هم متوقف شد .  

یک کارخانه مطرح از شمال چین ورق سرد را در روز سه شنبه با قیمت 595 دلار FOB عرضه کرد که نسبت به قیمت قبل از تعطیلات 5 دلار افزایش داشت البته یک تاجر صادرکننده هم گفته که هنوز سخت است که مشتریان حتی قیمت 590 دلار را بپذیرند چه برسد به قیمت 595 دلار اما تولیدکننده ها در راستای افزایش قیمت های بورس اقدام به افزایش قیمت های خود نمودند . تجار می گویند خریداران فعلاً قصد خرید ندارند دلیل آنها هم افت سریع قیمت های بورس در روز جمعه و مجدداً در روز دوشنبه است بنابراین ترجیح می دهند کمی منتظر بمانند  .

کارخانه های چینی هم در حال حاضر قصد چانه زنی ندارند اما شرایط بازار صادراتی در روزهای آینده به قیمت ها در بازار داخلی چین و فعالیتهای بازارهای بورس در این کشور  بستگی زیادی دارد .

افزایش قیمت ها در بازار بورس شانگهای در روز سه شنبه شرایط بازار صادراتی برای تجار را فعلاً  بهبود بخشید البته تخمین زده می شود شرایط پایدار نباشد و کارخانه ها قیمت ها را به 580 دلار FOB هم کاهش دهند . 

عناوین برگزیده