تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۴۹
کد خبر: ۱۱۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مجری طرح پروژه چهل‌کوره زاهدان:

کوره تولید چهل‌کوره تا پایان سال گرم می‌شود

می متالز - معدن مس چهل‌کوره زاهدان که تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کوره تولید چهل‌کوره تا پایان سال گرم می‌شود

مهندس رضا پرنیان مجری طرح پروژه چهل‌کوره زاهدان با بیان این مطلب در حاشیه بازدید مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره و معاونان شرکت ملی مس از این معدن که به منظور بررسی آخرین وضعیت معدن، تجهیزات کارخانه و وضعیت نیروی انسانی صورت گرفت؛ درباره طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل‌کوره گفت: این اقدام به‌منظور تجهیز و بهره‌برداری از معدن چهل‌کوره به ظرفیت 300هزار تن خاک سولفیدی و تولید سالانه 16700 تن کنسانتره مس با متوسط عیار 20درصد در سال تعریف شده است.
وی افزود: ذخیره زمین‌شناسی یا احتمالی معدن مس چهل‌کوره و مناطق اطراف آن، بالغ بر 8/6 میلیون تن با عیار 1/05 است؛ اما ذخیره قطعی قابل‌ برداشت از این معدن 3 میلیون تن مس با عیار 1/39 درصد است که بالاترین عیار در بین معادن مس سطح کشور محسوب می‌شود.


ذخیره قطعی قابل‌برداشت از معدن چهل‌کوره 3 میلیون تن مس با عیار 1/39 درصد است که بالاترین عیار در بین معادن مس سطح کشور محسوب می‌شود

مدیر پروژه معدن مس چهل‌کوره درباره ویژگی‌های این معدن اظهار داشت: معدن چهل‌کوره از نوع رگه‌ای با حداکثر عرض 175 متر و طول 800 متر است و ذخایر این معدن اکسیدی و سولفیدی به‌صورت رگه‌ای است.
پرنیان با اشاره به این‌که روش استخراج مس این معدن ترکیبی از دو روش انباره‌ای و تخریب دیواره‌ای است، گفت: همچنین، این معدن تنها پروژه معدنی مس است که گشایش تونلی دارد و ما از طریق دو تونلی که احداث کرده‌ایم، در حال پیشبرد برنامه‌ها و بهره‌برداری از این معدن هستیم.
مجری طرح پروژه چهل‌کوره با بیان این‌که در حال حاضر تمامی اقدامات زیرساختی مربوط به معدن ازجمله احداث خط انتقال آب و ایجاد خط انتقال و پست برق در منطقه انجام‌شده است، گفت: تاکنون در معدن مس چهل‌کوره زاهدان بیش از 140 میلیارد تومان و 8 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده