تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۱۱۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عضو مؤسسه خدمات مالی UBS:

2017 سال رونق فلز مس خواهد بود

می متالز - پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت مس در 2017 به 6614 دلار بر تن افزایش یابد و این فلز صنعتی، بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر فلزات در سال جاری داشته باشد.
2017 سال رونق فلز مس خواهد بود

دانیل مورگان عضو مؤسسه خدمات مالی UBS، درباره چشم‌انداز بازار فلزات -به‌ویژه مس- در سال جاری، گفت: در ابتدای سال 2016 رکود محسوسی در بازار فلزات حاکم بود و فلزات پایه در کمترین قیمت‌های مشاهده‌شده در چند سال اخیر مورد معامله قرار می‌گرفتند و چشم‌انداز اقتصاد جهانی به نظر ضعیف می‌رسید؛ اما فضای روانی بازار در سه‌ماهه پایانی سال، چرخش محسوسی را تجربه کرد؛ قیمت فلزات افزایش یافت و حجم معاملات در بورس فلزات لندن به‌دلیل نوسانات قیمتی بهبود پیدا کرد.
وی درباره دلایل بهبود اوضاع بازار فلزات اساسی در ماه‌های گذشته، گفت: افزایش فعالیت‌های سفته‌بازی، فضای روانی مثبت در LME و همچنین، تعهدات رییس‌جمهور جدید ایالات‌ متحده برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، به رونق بازار فلزات در اواخر سال گذشته منجر شد.
مورگان با اشاره به این‌که در سال 2017 قدرت تقاضا، ناشی از رونق بازار املاک و مستغلات در چین است؛ در تحلیل تقاضای بازار مس گفت: در اوایل سال 2016، اعتبارات چین به‌طور فراوانی رشد پیدا کرد و به افزایش چشمگیر فروش در بازار املاک و مستغلات در کل سال منجر شد و همراه با رشد شدید سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، رونق بازار مسکن به بهبود بازار کالاهای اساسی منجر شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود فلز مس در سال جاری بهترین عملکرد را در میان سایر کالاهای اساسی از خود نشان دهد و میانگین قیمت این فلز صنعتی به 6614 دلار بر تن افزایش یابد.
عضو مؤسسه خدمات مال UBS درباره وضعیت طرف عرضه مس در سال جاری اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این زمینه، تغییر چندانی در سال 2017 به‌وجود نیاید و مهم‌ترین نقش را در تحولات بازار کالاهای اساسی -به‌ویژه مس- طرف تقاضا بازی کند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده