تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۹۱
کد خبر: ۱۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قبول اظهارنامه مالیاتی بنگاه های کوچک و متوسط از سوی سازمان مالیاتی

می متالز - رییس اتاق تهران گفت: با اقدامات انجام شده قرار است اظهارنامه بنگاه های کوچک بدون بازرسی مورد توافق سازمان امور مالیاتی قرار گیرد و این موضوع هفته آینده توسط سازمان مالیاتی ابلاغ می شود.
قبول اظهارنامه مالیاتی بنگاه های کوچک و متوسط از سوی سازمان مالیاتی

مسعود خوانساری  در نشست هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به توافق با دولت اشاره و تصریح کرد: در خرداد ماه اولویت ها طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور اعلام شد که معاف کردن تفاوت نرخ تسعیر ارز، بازگشت ارزش افزوده کالاهای صادراتی و اینکه اظهارنامه مالیاتی بنگاه های کوچک و متوسط مورد قبول قرارگیرد را در بر می گرفت.

وی افزود: سازمان مالیاتی ابتدا موافق این موضوع نبود اما توافق نهایی روز گذشته صورت گرفت و به نظر می رسد از هفته آینده اظهارنامه بنگاه های کوچک و متوسط مورد قبول قرار گیرد و ممیزی ورود پیدا نکند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی یکصد و سی سال قدمت دارد که حتی از قدمت مجلس بیشتر است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کره جنوبی، اظهار داشت: آنالیز کره جنوبی نشان می دهدکه چند شرکت عمده باعث رشد این کشور شده اند و در ایران نیز باید به شرکت های بزرگ بها داد.

خوانساری گفت: بدنبال تاسیس بنیاد امین الضرب هستیم تا همه ساله بهترین ها را انتخاب کنیم ضمن اینکه دبیرخانه دائمی آن نیز ایجاد می شود؛ این تندیس و مدال باید برترین تندیسی باشد که به کارآفرینان بخش خصوصی اعطا شود.

وی اظهار داشت: هفته گذشته با هیات نمایندگان تهران و مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس جلسه خوبی داشتیم و قرار شد کمیته مشترکی با حضور ١٠ نماینده تهران و ١٠ نفر از اعضای اتاق بازرگانی تشکیل شود تا هماهنگی بین ما بیشتر شود.

خوانساری از محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت برای پیگیری بازگشت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای صادراتی قدردانی کرد.

رییس اتاق تهران گفت: موارد ٢ و ١٠ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ و در آن تاکید شد که دستگاه ها قبل از ابلاغ هر آیین نامه و بخشنامه ای با اتاق بازرگانی هماهنگ باشند.

در ادامه این جلسه، فروزان فر عضو هیات نمایندگان اتاق در سخنانی به موضوع چند نرخی بودن ارز و رقابت بین بخش خصوصی، نیمه دولتی و دولتی اشاره کرد و گفت: بدون توجه به این موضوع بهبود فضای کسب و کار امکان پذیر نیست.

وی خواستار ساماندهی تشکل های کاری در اتاق تهران شد و گفت: تنها ٤ تشکل در اتاق تهران ثبت شده در حالی که این رقم در اتاق های برخی از استان ها بیش از ٢٠ است.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده