تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۶۲۷
کد خبر: ۱۱۷۱
سرویس خبر : انرژی

مشارکت ایدرو و شرکت سوئدی در مناقصه احداث خط لوله ۶۰۰ کیلومتری نفت

می متالز - سفر نخست وزیر سوئد و هیات اقتصادی و صنعتی همراه در این مقطع و با توجه به غوغاسالاری برخی از کشورها حاکی از اهمیت و علاقمندی سوئد به توسعه روابط و کار با ایران است .
مشارکت ایدرو و شرکت سوئدی در مناقصه احداث خط لوله ۶۰۰ کیلومتری نفت

منصور معظمی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست مشترک با هیات نمایندگان اقتصاد و بازرگانی سوئد با بیان مطلب فوق افزود در همه مذاکرات با هیات های اقتصادی تاکید داریم که نگاه شان به ایران صرفا صادرات نباشد وسوئدی ها و دیگران در قالب مشارکت در پروژه ها حضور داشته باشند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به همکاری طولانی مدت با سوئدی ها در صنعت خودرو گفت : امیدواریم در مذاکرات ،آنها را به سرمایه گذاری تشویق کنیم

دکتر معظمی افزود : در یک سال پس از اجرایی شدن برجام ، تاکنون از مجموع ۱۹ تفاهمنامه امضا شده ، ۷ مورد به قرارداد منجر شده است ضمن اینکه تا پایان سال هم ۲ پیش قرارداد دیگر نهایی می شود و از ۷ قرارداد امضا شده ۳ قرارداد هم اجرایی شده است .

رئیس ایدرو تصریح کرد در حالی که همزمان باید به مسائل بین الملل توجه داشته باشیم باید کار خودمان را انجام دهیم با سوئد زمینه های همکاری مناسبی برای ما وجود دارد و ترکیب هیات سوئدی هم نشان دهنده آن است که آنها بدنبال کار جدی با ایران هستند.

وی افزود : هیات سوئدی قرار است در مدت اقامت در ایران چند توافقنامه با بخش های مختلف امضا کند که یکی از این تفاهمنامه ها بین یکی از شرکت های ایدرو با یکی از شرکت های سوئدی برای مشارکت در مناقصه بزرگ خط لوله ۶۰۰ کیلومتری مربوط به شرکت ملی نفت ایران است.

معظمی در پایان خاطرنشان کرد : جامعه ایرانی های مقیم سوئد حدود ۱۱۰ هزار نفر هستند که عمدتا تحصیل کرده و دارای توانمندی های بالایی هستند و این فرصتی برای دوکشور است.

عناوین برگزیده