تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۶۵۹
کد خبر: ۱۱۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

مواد اولیه صنعت فولاد همچنان وارداتی است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع خودروسازی به عنوان ظرفیت مهم اقتصادی کشور در سال جاری رشد ۴۰ درصدی داشته است.
مواد اولیه صنعت فولاد همچنان وارداتی است

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه شرکت یدکی موتور ایران در شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر مواد اولیه این صنعت (فولاد مخصوص) از خارج از کشور وارد می شود و بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تلاش برای باروری توان داخل، بسترسازی برای دستیابیبه توان فنی و تولید این مواد در داخل کشور شده است.

وی افزود: با وجود همه مشکلات در حوزه صنعت، تولیدکنندگان با درایت و تعهد بالا دست از کار نکشیدند و اجازه ندادند تا محدودیت ها تولید را مختل کند و این سرمایه ای مهم برای حوزه اقتصادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دولت تمامی تلاش را برای تامین منابع و رفع مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی به کار گرفته و امید است با همراهی بانک ها و اخذ تسهیلات از منابع خارجی، رشد و رونق تولید و صنعت با سرعت بیشتری رقم بخورد.

وی عنوان کرد: میانگین رشد صنعتی حاصل شده در سال جاری پنج درصد است و این در شرایطی است که رکود تورمی در کشور حاکم است و دولت توانسته با راهکارهای موثر این میزان رشد را محقق کند.

نعمت زاده یادآور شد:رونق در یک واحد صنعتی محرکی برای صنایع وابسته و عاملی ایجاد و حفظ اشتغال است و این مهم با جدیت در دست انجام است.

عناوین برگزیده