تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۱۱۸۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولیدات ایران خودرو مجوز ورود به کشورهای مشترک المنافع را گرفت

می متالز - گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: ۶ نوع تولیدات این مجموعه صنعتی، گواهینامه ایی.اِی.سی (EAC) دریافت کردند؛ بر اساس این گواهی می توانند، تولیدات خود را به بازارهای عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (CIS) صادر و از معافیت گمرکی این کشورها برخوردار شوند.
تولیدات ایران خودرو مجوز ورود به کشورهای مشترک المنافع را گرفت

این گواهینامه برای ۶ نوع از تولیدات سورن ایی.ال.ایکس (LX)، سمند ال.ایکس (LX)، سورن توربو، رانا، دنا و ۲۰۶ اس.دی (SD) دریافت شده است.

براساس این گزارش، اخذ گواهینامه ایی.اِی.سی (EAC) در یک فرایند طولانی فنی و مهندسی دشوار صورت گرفته و دریافت این گواهینامه برای ورود به بازار روسیه و کسب سهم بازار مناسب و پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، ۸۰ درصد تقاضای فروش خودرو در این منطقه به بازار روسیه تعلق دارد و سابقه حضور ایران خودرو در بازار روسیه حدود ۱۲هزار دستگاه را نشان می دهد که در میان سایر بازارها آمار قابل توجهی است.

بنابر این گزارش، روسیه بزرگ ترین کشور اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است و قزاقستان مرز بین کشورهای اتحادیه گمرکی برای صدور محصولات به این کشورها به شمار می رود.

پیش بینی می شود با دریافت این گواهینامه، عرضه تولیدات ایران خودرو در بازارهای کشورهای مشترک المنافع بیشتر شود.

خودروسازان خارجی در بازارهای صادراتی جهانی در رقابتی تنگاتنگ تلاش دارند با افزایش کیفیت و امکانات و کاهش قیمت، توان رقابتی خود را ارتقا داده و مشتریان بیشتری را جذب کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این چارچوب و با انجام مطالعات تخصصی بازار، شناسایی رقبا، کسب الزامات و استاندارهای مورد نیاز برای ورود به کشورهای هدف در صدد است، در رده بندی قیمت مشخصی از بازار حضوری پایدار و مطمئن داشته باشد.

لازمه این امر عرضه خودروهایی متناسب با تقاضای بازار و ارائه خدمات پس از فروش قوی و مطمئن است.

عناوین برگزیده