تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۱۵۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رحیمی:

۸۵ درصد کارکنان گل گهر بومی کرمان هستند

می متالز - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: از کل نیروهای فعال در گل گهر بالغ بر 85 درصد بومی استان کرمان و 60 درصد بومی سیرجان هستند.
۸۵ درصد کارکنان گل گهر بومی کرمان هستند

حسن رحیمی در نشست خبری شرکت گل گهر در سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد 95 در تبریز که در غرفه این شرکت برگزار شد، افزود: طبق آخرین آمار بالغ بر 10 هزار نفر در کل مجموعه گل گهر و شرکت‌های زیرمجموعه آن مشغول بکار هستند که برنامه‌ریزی شده این رقم تا سال 1398 از مرز 15 هزار نفر خواهد گذشت.

وی گفت: معمولا بین 30 تا 40 درصد از نیروهای بخش پروژه در گل گهر جذب بخش بهره‌برداری شده و نیروهای دائمی می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: طی دو سال گذشته با حضور مهندس تقی‌زاده بحث حضور نیروهای بومی در گل گهر پررنگ شده است. بطوریکه کلیه نیروهای در سطح دیپلم و فوق دیپلم را از سطح سیرجان و نیروهای با تحصیلات بالاتر را از سطح استان کرمان جذب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برای سال آینده با دستور مدیرعامل گل گهر آموزش‌های خارج از کشور را هم برای کارکنان و مدیران در برنامه گذاشتیم و بودجه مناسبی هم به این برنامه اختصاص یافته است. در همین راستا اخیرا شرکتی را نیز در آلمان تاسیس کردیم و  امیدواریم بتوانیم در سال‌های 1396 و 1397 تمام آموزش‌های خارج از کشور موردنیاز برای پرسنل را عملیاتی کنیم.

او با اشاره به اینکه کار زیادی روی تدوین طرح جامع گل گهر صورت گرفت، افزود: در این طرح مشخص شد که انتقال آب خلیج فارس به دو استان کرمان و یزد پروژه‌ای استراتژیک و حیاتی بوده و باعث نجات این دو استان خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین با اشاره به اینکه دیروز هفتمین نشست شورای مدیران منطقه گل گهر برگزار شد، افزود: کارگروه‌های سرمایه انسانی و ایمنی و بهداشت در سال جاری ۱۰۳ مصوبه داشته که از جمله مهمترین آنها تصویب شیوه‌نامه داخلی، جذب نیروهای بومی، تشکیل کمیته جذب فرزندان ایثارگران و همچنین تصویب شرایط ‌انتقال و جابجایی نیروهای انسانی بین شرکت‌ها، بررسی نظام جبران خدمت شرکت‌ها و نظارت بر طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و نیز تشکیل کمیته‌های فرعی تامین، توسعه منابع انسانی، جبران خدمت و مدیریت عملکرد و نیز تدوین شیوه‌نامه HSE منطقه، تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله HSE منطقه گل گهر و نیز شناسایی 13550 شرایط و اعمال ناایمن و رفع 12690 مورد از آنها بوده است.

رحیمی افزود: در سال جاری در مجموع 10 آزمون برگزار شده و برای شرکت‌های مختلف گل گهر 400 نیرو جذب کردیم. ضمن اینکه در بخش کارگروه HSE شرکت گل گهر به عنوان کارگاه دارای رتبه منتخب کشوری در حوزه ایمنی انتخاب شد.

عناوین برگزیده