تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۱۵۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طیب نیا در نشست هیئت رییسه برای بررسی واگذاری آلومینیوم المهدی حضور نیافت/سوال به صحن علنی ارسال می شود

می متالز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس، از عدم حضور طیب نیا در نشست با هیئت رییسه مجلس و ارسال سوال از وی به صحن علنی خبر داد.
طیب نیا در نشست هیئت رییسه برای بررسی واگذاری آلومینیوم المهدی حضور نیافت/سوال به صحن علنی ارسال می شود

احمد مرادی با اشاره به  اینکه مقرر شده بود عصر روز سه شنبه هیئت رییسه مجلس با "علی طیب نیا" وزیراقتصاد نشتی برای بررسی مشکلات واگذاری "آلومینیوم المهدی" و ارائه توضیحات وزیر برگزار کند، گفت:متاسفانه وزیر در نشست با هیئت رییسه حضور نیافت، لذا سوال از طیب نیا برای ارائه توضیحات و پاسخگویی به صحن علنی ارسال می شود.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس شورای اسلامی به بخشی مشکلات پیش آمده در واگذاری آلومینیوم المهدی ، اشاره کرد و افزود:کرباسیان رییس هیئت عامل ایمیدرو بارها اعلام کرده که خریدار آلومینیوم حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات ایمیدرو را پرداخت نکرده که این نشان دهنده ضعف، ناتوانی و عدم پایبندی خریدار به تعهدات خود و همچنین عدم اهلیت خریدار است.

وزیر اقتصاد باید در مهلت قانونی به سوال پاسخ دهد

مرادی با بیان اینکه اینکه طبق بند«۱۶» ماده (۸) قرارداد واگذاری و براساس فصل نهم اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خریدار باید تسهیل رقابت و منع انحصار را در ارتباط با واگذاری رعایت کند،ادامه داد:خریدار برخلاف قانون تاکنون هیچ معامله ای در بورس کالا انجام نداده و تمامی شمش های تولیدی را یا به انبارهای تهران یا سایر انبارها منتقل می کند.

وی یادآور شد:علیرغم گذشت یک سال و نیم از واگذاری دومجموعه به بخش خصوصی سهام ترجیحی کارگران تاکنون نامشخص و مبهم است و در زمان مزایده سهام ترجیحی کارگران هر دو شرکت "المهدی" و "هرمزال" را فقط از سهام شرکت" آلومینیوم المهدی" در نظرگرفته و سهام ترجیحی پرسنل "هرمزال" را از این مجتمع به صورت کلی حذف کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید در مهلت قانونی باید به سوال پاسخ داده و افکار عمومی را قانع کند، تصریح کرد: متاسفانه خریدار مجتمع به انحای مختلف آرامش روحی کارگران را به مخاطره انداخته و جو استان را متشنج کرده است.

عناوین برگزیده