تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۱۵۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
دکتر سبحانی خبر داد:

نگرانی از بابت تحقیقات یوروفر نداریم

می متالز - بازارهای دیگری را در اختیار داریم/ شکایت یوروفر تنها مربوط به صادرات نورد گرم است/ نورد سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی نیز صادر می کنیم
نگرانی از بابت تحقیقات یوروفر نداریم

دکتر سبحانی گفت: تنوع تولید در فولاد مبارکه و بازارهای صادراتی دیگر سبب شده فولاد مبارکه نگرانی بابت یوروفر و تصمیمات این نهاد اروپایی نداشته باشد.

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان درباره ادعای گروه لابی صنعت فولاد اروپا (یوروفر) مبنی بر دامپینگ در صنعت فولاد از سوی تولید‌کنندگانی در ایران، صربستان، برزیل، روسیه و اوکراین گفت: فعلا اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است اما فولاد مبارکه نگرانی در این خصوص ندارد چراکه بازارهای ما گسترده است.

سبحانی در این خصوص افزود: حتی خودروسازان اروپایی و دیگر صنایع پایین دستی که خریدار محصولات ما هستند نیز به این تصمیم یوروفر معترض هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: ما بازارهای دیگری را در اختیار داریم و این اعتراضات تنها مربوط به صادرات نورد گرم بوده درحالی که صادرات فولاد مبارکه به نورد گرم محدود نمی شود بلکه نورد سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی نیز در این مجموعه تولید و صادر می گردد.

گفتنی است، گروه لابی صنعت فولاد اروپا (یوروفر) اخیرا بحث دامپینگ فولاد ایران را مطرح و اعلام کرده است، صادرات فولاد ایران به اروپا به بیش از یک میلیون تن در سال رسیده و این کشور پس از هند با ۱.۹ میلیون تن، به یکی از تامین‌کننده بزرگ فولاد اروپا تبدیل شده است.

مدیر روابط خارجی و تجاری یوروفر در این‌باره گفته، تهدید وارده از سوی ایران جدید است و این کشور به همراه چین و هند دارد به یکی از سه تهدید اصلی تبدیل می‌شود.

اتحادیه اروپا در حال تحقیق در مورد ادعای دامپینگ در صنعت فولاد از سوی تولید‌کنندگانی در صربستان، ایران، برزیل، روسیه و اوکراین است. اتحادیه اروپا قبلا نیز مجازات‌هایی را علیه شرکت‌های چینی در نظر گرفت که  موجب واکنش بسیار تند این کشور و طرح شکایت در سازمان تجارت‌جهانی شد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده