تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۰:۵۰
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۱۵۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید سیمان کشور به 82 میلیون و 500 هزار تن

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید سیمان کشور با راه‌اندازی کارخانه سیمان مارگون به 82.5 میلیون تن در سال می‌رسد.
افزایش ظرفیت تولید سیمان کشور به 82 میلیون و 500 هزار تن

نعمت زاده در مراسم افتتاح فاز دوم کارخانه سیمان مارگون افزود: همسایگان ما طی دو سال اخیر با ناامنی مواجه بودند و نیز در کشور با رکود ساخت وساز مواجه بودیم که این عوامل موجب شد تولید سیمان طی این مدت کمتر از ظرفیت باشد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود امسال 60 میلیون تن تولید سیمان در کشور داشته باشیم که این میزان نسبت به سال قبل 4 درصد کاهش خواهد داشت.

 نعمت زاده افزود: سیمان یکی از اقلام مهم برای ساخت و ساز و توسعه کشور و از اقلام صادراتی است که امیدواریم بتوانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سیمان کشور از لحاظ کیفیت جزو بهترین‌هاست، خاطرنشان کرد: طی ده ماهه امسال 11.5 میلیون تن سیمان صادر کرده‌ایم که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این میزان به 15 میلیون تن افزایش یابد. با بهره برداری از کارخانه سیمان خراسان جنوبی در آینده ای نزدیک تولید سیمان کشور به 83.5 میلیون تن خواهد رسید.

با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون در استان کهکیلویه و بویراحمد برا ی 150 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است. این کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال و با 3200 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط یک سرمایه گذار لبنانی، ایجاد و راه اندازی شد. این واحد تولیدی سیمان در فاز دوم خود 3300 تن کلینکر (ماده اصلی سیمان) تولید می‌کند.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده