تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۸۳۶
کد خبر: ۱۶۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کرباسیان اعلام کرد: ورود فناوری های نوین معدنی پس از برجام

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های بین المللی، ورود فناوری های نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی به کشور آغاز شد.
کرباسیان اعلام کرد: ورود فناوری های نوین معدنی پس از برجام

مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: طی یک دهه گذشته، معادن ایران با فناوری روز دنیا فاصله‌ گرفتند و در شرایط تحریم، شرکت‌های مطرح و پیشرفته در حوزه فناوری‌های معدنی حاضر نبودند با ایران همکاری کنند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: بیشترین قراردادها با کشورهای پیشرفته در حوزه های تیتانیوم، روی، طلا و مس بوده است. در بخش فولادی هم ارتباطات خوبی برقرار شده است. به طور کلی در بخش فناوری‌های نوین از شرایط فعلی استفاده مناسبی برده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال، در واپسین قراردادی که با یک شرکت ژاپنی منعقد شده، درباره صرفه‌جویی کاهش مصرف آب تا سه میلیون مترمکعب در فولاد مبارکه است.

وی با یادآوری اینکه برای دستیابی به آن اطلاعات یا تجهیزات، هزینه‌های بیشتری ‌پرداخت می کردیم گفت: با توافقات بین المللی حاصل شده، توانسته‌ایم ارتباطات خوبی به خصوص در بخش فناوری اطلاعات با مراکز تحقیقاتی بسیار معتبر دنیا نظیر استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی، هند و چین برقرار کنیم، به طوری که در بخش فلزات و عناصر نادر خاکی با شرکت‌های معتبر وارد مذاکره شده‌ایم و در برخی موارد، قراردادهای همکاری منعقد کرده‌ایم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده