تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۴۵۶
کد خبر: ۱۶۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
متال بولتن ازوضعیت بازار فلزات پایه گزارش می دهد؛

متوسط قیمت ها چند؟

می متالز - در هفته های اخیر قیمت فلزات پایه نوسان هایی داشته و فعالان بازار تلاش کرده اند جهت حرکت قیمت ها را پیش بینی کنند.
متوسط قیمت ها چند؟

در شماره جدید نشریه معتبر متال بولتن وضعیت کنونی و افق بازار شش فلز پایه در سال جاری میلادی بررسی شده و متوسط قیمت ها پیش بینی شده است.

آلومینیوم. حساسیت قیمت ها به اخبار مربوط به کاهش ظرفیت تولید در چین.

تحلیلگران متال بولتن پیش بینی خود از متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در سال جاری میلادی را بالاتر برده اند تا تاثیر رشد قیمت ها تحت تاثیر فعالیت سفته بازها در سال جاری میلادی در نظر گرفته شود. همچنین این یک واقعیت است که سرمایه گذاران نسبت به تداوم تلاش ها برای کنترل آلودگی هوا در چین خوشبین هستند. رشد هزینه های تولید نیز یک عامل افزایش قیمت ها محسوب می شود.
دولت چین پیشنهاد داده برای کاهش آلودگی هوا، در زمستان ۳۰ درصد از ظرفیت تولید آلومینیوم در برخی کارخانه ها کاهش یابد و این عاملی برای رشد قیمت ها محسوب می شود اما اگر این پیشنهاد اجرا نشود یا کاهش ظرفیت تولید، کمتر از ۳۰ درصد باشد قیمت ها تحت فشار قرار خواهند گرفت. نکته دیگر این است که برخی کارخانه ها با هدف به حداقل رساندن آلوده کردن هوا، تجهیزات خود را نوسازی کرده اند و این دسته از کارخانه ها از شمول برنامه کاهش ظرفیت تولید خارج هستند و می توانند به فعالیت خود با حداکثر ظرفیت ادامه دهند.
بدین ترتیب پیش بینی می شود در سه ماهه کنونی، متوسط قیمت هر تن آلومینیوم ۱۸۲۰ دلار باشد. این رقم نسبت به پیش بینی قبلی ۳.۴ درصد بالاتر است. برای کل سال جاری میلادی، متوسط قیمت ها ۱۸۳۳ دلار پیش بینی می شود.

مس. اختلال در عرضه، عامل مهم در تعیین قیمت هاست.

پیش بینی می شود متوسط قیمت مس در سه ماهه کنونی ۵۹۱۰ دلار در هر تن باشد. البته ادامه پیدا کردن اعتصاب کارگران معدن اسکوندیدا در شیلی و ممنوعیت صادرات از معدن گراسبورگ اندونزی سبب می شود افق قیمت ها مثبت تر از رقمی باشد که در بالا به آن اشاره شد.
بدین ترتیب اکنون می توان انتظار داشت متوسط قیمت ها ۶۱۰۰ دلار باشد. البته در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، قیمت ها کاهش پیدا می کنند زیرا پیش بینی می شود تا آن زمان اعتصاب کارگران پایان یافته باشد و سفته بازها برای مدتی با هدف شناسایی سود اقدام به فروش کنند. حداقل تا زمان تمدید قرارداد کارگران معادن مس در آمریکای جنوبی و مطرح شدن احتمال اعتصاب، قیمت ها تحت فشار قرار خواهند داشت.
در سال جاری میلادی، موضوع اعتصاب ها و اختلال در عرضه عاملی موثر بر قیمت مس است و به همین دلیل پیش بینی می شود بازار با کسری عرضه مواجه باشد.
در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

عناوین برگزیده