تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۶۲۲
کد خبر: ۱۶۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عملیات اجرایی طرح ایجاد معادن سبز در استان مرکزی آغاز شد

می متالز - همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی طرح ایجاد معادن سبز با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل منابع طبیعی استان در 12 شهرستان استان مرکزی آغاز شد .
عملیات اجرایی طرح ایجاد معادن سبز در استان مرکزی آغاز شد

محمد رضا  حاجی پور در آئین طرح ایجاد معادن سبز که در شرکت معدنی املاح ایران برگزار شد گفت : خوشبختانه از سال گذشته با تشکیل کارگروه مشترک تعامل بسیار مطلوبی بین این سازمان و اداره کل منابع طبیعی استان برقرار شده است و بسیاری از پرونده هایی که محل اختلاف  و بلاتکلیف مانده بود در این کارگروه مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت.
وی افزود : قطعا سیاست وزارت صنعت ، معدن و  تجارت بهره برداری اصولی از معادن همراه با حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست است که در همین راستا طرح ایجاد معادن سبز در استان اجرایی خواهد شد .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : در فاز نخست اجرای این طرح 12 معدن به صورت نمادین در سراسر استان با ایجاد فضای سبز و درختکاری به معدن سبز تبدیل خواهند شد و به دنبال آن با ابلاغ دستورالعمل های اجرایی طرح مذکور ، به دنبال ترغیب و مشارکت همه معادن در ایجاد و توسعه معادن سبز خواهیم بود .
وی همچنین از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان خواست تا با توجه به شناختی که از  گونه های مختلف گیاهی متناسب با اقلیم معادن هر شهرستان دارند ،  با  ارائه مشاوره به صاحبان معادن ، آنان را در ایجاد معدن سبز یاری نمایند .
مهندس حاجی پور با اشاره به تلاش های این سازمان درخصوص ایجاد پنجره واحد در بخش معدن اظهار داشت: با تحقق این امر ضمن تکریم ارباب رجوع و همچنین شفافیت و تسریع در اخذ مجوزها و استعلامات لازم ، از هرگونه سوء استفاده احتمالی افراد سودجو نیز جلوگیری خواهد شد .

عناوین برگزیده