تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۱۶۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن قالیباف اصل خبر داد:

توسعه بازار بدهی همچنان در دستور کار بورس ۹۶/ تکلیف نامعلوم تقویت نقدینگی در گردش بازار سهام

می متالز - مدیر عامل بورس تهران بی انکه برنامه ای برای تقویت نقدینگی در گردش بازار سهام در سال آینده ارایه دهد از توسعه بازار بدهی و انتشار صکوک در سال ۹۶ خبر داده است.
توسعه بازار بدهی همچنان در دستور کار بورس ۹۶/ تکلیف نامعلوم تقویت نقدینگی در گردش بازار سهام

حسن قالیباف اصل در تشریح اهداف و برنامه های این سازمان برای سال 96 گفت: بورس تهران به منظور افزایش سهم بازارسرمایه در تولید ناخالص داخلی، رشد و ایفای نقش بیشتر بازار سرمایه در مجموعه اقتصاد کشور تا پایان سال 96، پذیرش (درج وعرضه) 20 شرکت جدید را در دستور کار دارد.

مدیر عامل بورس تهران در برابر این پرسش مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای تقویت نقدینگی در گردش بازار سرمایه در سال 1396 دارد پاسخ روشنی نداد و گفت: در راستای ارتقای سهم بازار سرمایه در تامین مالی فعالیت های اقتصادی مولد در نظر داریم 20 اوراق بدهی شامل انواع صکوک(استصناع، مرابحه)، گواهی سپرده، مشارکت و غیره را پذیرش کنیم تا با توسعه بازار اوراق بدهی، شرایطی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود که بتوانند با توجه به ریسک و بازده اوراق از امکان سرمایه‌گذاری در بورس تهران برخوردار شوند.

همچنین پذیرش تعداد 10 صندوق قابل معامله در بورس و صندوق پروژه ای و زمین و ساختمان در سال 96 نیز در دستور کار است.

قالیباف اصل این را هم یاد آور شد با حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور لزوم توسعه بازار مشتقه و راه اندازی ابزارهای جدید و انتشار اوراق بدهی ارزی در سال آینده استراتژیک می باشد و برای اجرایی کردن آنها قدم های موثری برخواهیم داشت.

وی در برابر این پرسش که چه برنامه ایی در بورس تهران برای سال آینده برنامه ریزی شده ، گفت: توسعه بازار قراردادهای اختیار معامله و ارتقا زیر ساخت های مربوط به آن و امکان دسترسی مستقیم به این بازار، افزایش نقدشوندگی تهیه گزارش های امکان سنجی راه اندازی محصولات جدید برای پیشنهاد به سازمان بورس، بازنگری برنامه راهبردی بورس تهران برای 5 سال آتی و استقرار در ساختمان جدید بورس از دیگر محور های اصلی اهداف کلان بورس تهران در سال 1396 می باشد.

عناوین برگزیده