تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۱۷۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
درمیان نشانه‌های روشن از اتمام رکود برگزار شد

هشتادوپنجمین گردهمایی سران معدنی در کانادا

می متالز - هشتادوپنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی انجمن توسعه‌دهندگان و مکتشفان کانادا، یکی از برجسته‌ترین رویدادهای معدن و مواد معدنی جهان برگزار شد و بار دیگر سران معدنی جهان را گرد هم آورد.
هشتادوپنجمین گردهمایی سران معدنی در کانادا

این نمایشگاه از روز یکشنبه ۵ مارس (۱۵ اسفند) در تورنتو آغاز شد و تا چهارشنبه ۸ مارس (۱۸ اسفند) در حال و هوای خوش‌بینی نسبت به آینده بخش معدن جهان ادامه داشت. این رویداد در حالی برگزار شد که جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ناصر تقی زاده مدیرعامل گل‌گهر از آن بازدید کردند. در دوره گذشته این رویداد سالانه در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۲۲هزار شرکت‌کننده از ۱۲۵ کشور جهان حاضر بودند و برای امسال میلادی نیز همین تعداد پیش‌بینی می‌شود. هشتادوپنجمین دوره از این رویداد در شرایطی برپاست که بخش معدن جهان همچنان نشانه‌های روشنی از بازگشت از شدیدترین رکودها به رونق را تجربه می‌کند. رییس این رویداد، گِلِن مولان درباره این نمایشگاه می‌گوید: این رویداد در مجموعه رویدادهای کانادا اتفاقی مهم تلقی می‌شود و افراد تاثیرگذار و سیاست‌گذار را با اندوخته دانش و تجربه گرد هم می‌آورد؛ افرادی که توانایی ایجاد تغییر مثبت را در بخش معدن دارند. این اتفاق در نوع خود برگ برنده مهمی برای شهر تورنتو است و با آفرینش فرصت‌های توریستی فراوان برای این شهر، سالانه سرمایه‌ای ۶۰میلیون دلاری به اقتصاد آن تزریق می‌کند. برجسته‌ترین رویدادهای حاشیه‌ای در مجمع سال جاری را می‌توان به این شرح معرفی کرد: - نشست جهانی وزیران معادن که در جریان آن وزیران سراسر جهان برای دومین سال گرد هم می‌آیند. - نمایش منتخبی از مواد معدنی کلکسیون کِروین که متشکل از ۲۱هزار نوع سنگ است و از موزه «رویال اُنتاریو» قرض گرفته و در معرض دید عموم قرار داده شده است.


- نکته اصلی مطرح و مورد بحث در نشست امسال این بود: چه چیزی موفقیت را برای صنعت ما به ارمغان می‌آورد؟
- بریک‌گُلد برگزارکننده مسابقه ماشین برقی است که با استفاده از مصالح ساخت‌وسازی در درجه کیفیت صنعت هوافضا و برخی از بهترین فناوری‌های موجود از پنل‌های خورشیدی گرفته تا باتری اجرا می‌شود. - برگزاری نشست «واقعیت بصری و افزوده» برای بخش معدن و شنیدن بحثی پویا در مورد اینکه این فناوری‌ها چگونه به‌طور چشمگیر بر آینده صنعت معدن تاثیر می‌گذارند. گفتنی است در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی) ارزش تولیدات معدنی کانادا به ۴۳ میلیارد دلار رسید؛ این کشور ۶۰ نوع ماده معدنی و فلزی تولید می‌کند. به گزارش ماین‌نیوز، از دیگر رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه، خبر تمدید اختصاص اعتبار مالیاتی به مکتشفان معدن در کانادا تا یک سال دیگر بود؛ خبری که جیم کَری وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد و افزود: مالیات ۱۵درصدی برای شرکت‌های اکتشافی به عنوان مشوقی برای فعالیت شرکت‌های اکتشافی کوچک در کانادا و سرمایه‌گذاران این حوزه است که یک سال دیگر تمدید شد. اعتبار طرح فعلی ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) امسال به پایان می‌رسید که با خبر جدید، یک سال دیگر نیز شرکت‌های اکتشافی از این مشوق بهره‌مند خواهند شد.

منبع: صمت
عناوین برگزیده