تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۱۷۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو انجمن فولاد:

رکود صنعت فولاد سال ۹۶ ادامه می‌یابد/ عرضه گران شمش داخلی و پاسخ سربالا به اعتراض‌ تولیدکنندگان

می متالز - عضو انجمن فولاد با اشاره به تداوم رکود در صنعت فولاد گفت: شمش فولاد طوری قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت آن در داخل گران‌تر از قیمت میلگرد می‌شود.
رکود صنعت فولاد سال ۹۶ ادامه می‌یابد/ عرضه گران شمش داخلی و پاسخ سربالا به اعتراض‌ تولیدکنندگان

بهمن قاسمی در یک نشست خبری اظهارداشت: رکود در صنعت فولاد همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی ما این است که در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه رکود باعث شده کارخانه‌های داخلی، تولید محصولاتشان را بر مبنای سفارش روزانه انجام دهند، گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها به اندازه چند روز فروش خود برای تولید محصول اقدام می‌کنند و اگر رونق اتفاق بیفتد در مدت چند روز نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز بازار باشیم.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر 15 درصد ظرفیت کارخانه ما فعال است، گفت: به دلیل رکود مجبور شدیم 600 نفر از 1100 نفر کارگر کارخانه را تعدیل کنیم.

وی اظهارداشت: در شرایط فعلی رونقی اتفاق نخواهد افتاد: سرانه مصرف فولاد در ایران در حال حاضر 200 کیلوگرم به ازای هر نفر است که در شرایط رونق باید به 350 کیلوگرم برسد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت برای مهار تورم، این اتفاق عملی نخواهد شد.

این تولیدکننده فولاد در ادامه با بیان اینکه قیمت مواد اولیه کارخانه‌های نوردی براساس قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین می‌شود، گفت: فولاد خوزستان محصولاتش را طوری قیمت‌گذاری می‌کند که نرخ میلگرد پایین‌تر از قیمت شمش فولاد در می‌آید.

وی تصریح کرد: قیمت شمش فولاد خوزستان در بازار کیلویی 1360 تومان است در حالیکه قیمت هر کیلو میلگرد این کارخانه 1330 تومان تعیین شده است و به این ترتیب کارخانه‌های نوردی نمی‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تأمین کنند.

عضو انجمن فولاد ادامه داد: مسئولان شرکت فولاد خوزستان در واکنش به اعتراض ما اعلام می‌کنند که نیازی به بازار داخلی نداریم و همه محصولمان را صادر می‌کنیم. 

وی ادامه داد: شمش فولاد با قیمت حدود 1600 تومان صادر می‌شود و گوش شنوایی برای حل مشکل ما وجود ندارد.

منبع: فارس
عناوین برگزیده