تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۱:۵۱
بازدید: ۴۸۳
کد خبر: ۱۷۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مروری بر مهم ترین رویدادهای تالار نقره ای؛

تامین مالی صنعت فولاد

می متالز - نوبت دوم عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان سه شنبه گذشته در بورس کالای ایران گشایش یافت
تامین مالی صنعت فولاد

تامین مالی ذوب آهن از تالار نقره ای

نوبت دوم عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان سه شنبه گذشته در بورس کالای ایران گشایش یافت.

این اوراق به روش "گشایش" تا سقف ۶۰۶۰۶ تن معادل (۶۰۶۰۶۰۰۰ قرارداد) و با قیمت  ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال در هر قرار داد از طریق شبکه کارگزارن بورس کالا انجام شد.

 

تالار نقره‌ای اهرمی برای مقابله با فساد

از سویی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طی هفته اخیر در گفت و گویی بورس کالا را اهرمی برای مقابله با فساد عنوان کرد و اظهار داشت: معامله در بورس کالا زمینه شفافیت در قیمت کالاها را پدید آورده و از این نظرمی تواند اهرم خوبی برای جلوگیری از فساد به شمار آید.

محمدرضا تابش تاکید کرد: بورس کالا به دلیل وجود ساختاری که برای آن تعریف شده، یکی از اهرم های جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی و ایجاد شفافیت در قیمت ها است.

 

کشف واقعی قیمت ها در زنجیره فولاد

رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در هفته گذشته استفاده از سازوکار بورس کالا را برای کشف قیمت های واقعی مناسب دانست و در این رابطه گفت:ما به دنبال واقعی شدن قیمتها هستیم تا قیمت تمامی محصولات در زنجیره سنگ آهن تا فولاد درون یک بستر رقابتی شفاف همچون بورس کالا، مشخص شود.

قیافه در ادامه افزود: در جلسه تشکیل شده طی هفته اخیر، انجمن سنگ آهن ایران پیشنهاد  قیمتگذاری سنگ آهن از طریق بورس کالای ایران را که قبلا مطرح شده بود دوباره ارائه کرد؛ چرا که در ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید بر استفاده از سازوکار بورس در قیمت گذاریها تاکید شده است و بر این اساس به منظور کشف قیمت، شفاف سازی معاملات و همچنین ضمانت اجرایی قراردادها و پرداخت معاملات بورس کالا، پیشنهاد قیمت گذاری سنگ آهن در این بازار ارائه شده است

عناوین برگزیده