تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۱:۵۹
بازدید: ۴۱۲
کد خبر: ۱۷۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گزارش هفتگی از محصولات فولادی در بازار داخلی

می متالز - بازار سنگ آهن صادراتی ایران نزولی بود.
گزارش هفتگی از محصولات فولادی در بازار داخلی

نزول در بازار سنگ آهن صادراتی ایران

بازار سنگ آهن صادراتی ایران  نیز نزولی بود. کنسانتره سنگ آهن 65 درصد آخرین بار پنجشنبه گذشته در 81.8 دلار هر تن فوب بندر عباس ثبت شد در حالی که آخر هفته قبل را در 83.9 دلار به پایان برده بود. سنگ آهن مگنتیت نیز از 26.2 دلار  به 22.9 دلار هر تن فوب بندر عباس کاهش یافت.

 

بازار نیمه تعطیل فولاد

پنجشنبه ای که گذشت بر خلاف سایر پنجشنبه ها علاوه بر تعطیلی آخر هفته در واقع آخرین روز کاری برخی از فعالان بازار فولادی هم محسوب میشد؛ تعداد عرضه کنندگان کالای فولادی تا اواسط این هفته به طور محسوسی و به تدریج کم خواهند شد تا اینکه شاهد تعطیلی کامل تولیدکنندگان و بازگشایی بازار از بعد یک سوم فروردین ماه سال آتی خواهیم بود.

در حوزه های مختلف بازار فولاد از مقاطع طویل فولادی گرفته تا ورق و شمش و حتا بازار قراضه آهن؛ شاهد ثبات نسبی و البته فعالیت کم رمق در سطح بازار بودیم. از مهمترین اتفاقات آخر هفته گذشته توقف روند کاهشی حوزه شمش و قراضه بود که در واقع باعث ثبات نسبی بازار میلگرد هم گردید. حوزه ورق هم در هفته گذشته بازاری آرام و روندی توافقی در بیشتر بخش ها داشت.

 

ثبات نسبی در حوزه قراضه آهن

در حوزه قراضه آهن هم، پس از حدود یک هفته کاهش تدریجی قیمت، شاهد ثبات نسبی در این حوزه بودیم.

 

فرصت برای برهی عرضه کنندگان

با توجه به حسابرسی های پایین سال، به تدریج از شمار فعالان حوزه فولاد در این روزهای پایانی کاسته شده و همین مسئله طبیعتا، باعث محدودیت عرضه و پدید آمدن فرصت هر چند اندک و محدود برای برخی دیگر از عرضه کنندگان و بخصوص بنگاهها، در هفته آخر کاری و نیمه اول فروردین ماه خواهد شد.

عناوین برگزیده