تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۱۷۴۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

کم بودن سنگ تراورتن درجه یک و تقاضای بالا برای این نوع سنگ

می متالز - کم بودن سنگ تراورتن درجه یک و تقاضای بالا برای این نوع سنگ باعث می شود که قیمت این نوع سنگ به صورت مداوم بالا برود که جبران این افزایش قیمت برای کارخانه دارها خیلی سخت است
کم بودن سنگ تراورتن درجه یک و تقاضای بالا برای این نوع سنگ

علی مانی فر مدیرعامل شرکت سنگ بیستون اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۷۰ ثبت شد ولی راه اندازی آن کمی طول کشید و حدودا پنج سال پیش فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. در این کارخانه سنگ های تراورتن و مرمریت و چینی فرآوری می شود.

وی افزود: به دلیل کم بودن معادن سنگ تزئینی تراورتن در زمینه تامین سنگ خام تراورتن مشکلاتی وجود دارد. کم بودن سنگ تراورتن درجه یک و تقاضای بالا برای این نوع سنگ باعث می شود که قیمت این نوع سنگ به صورت مداوم بالا برود که جبران این افزایش قیمت برای کارخانه دارها خیلی سخت است. کارخانه دارها نمی توانند قیمت سنگ بریده را به صورت متناوب بالا ببرند، بازار جوابگوی این افزایش قیمت نیست.

وی تصریح کرد: در طول سالهای گذشته تعداد کارخانه های سنگبری رشد بسیار زیادی داشته اما تعداد و تولید معادن سنگ هم پای کارخانه رشد نداشته است. تولید معادن ثابت مانده ولی تعداد کارخانه ها افزایش داشته که این مساله باعث شده که قیمت سنگ خام بالا برود.

مدیرعامل شرکت سنگ بیستون گفت: مشکل تامین سنگ خام مرغوب در زمینه سنگ مرمریت نیز وجود دارد. سنگ مرغوب مرمریت صادر می شود و معدندار بابت فرش آن دلار می گیرد بنابراین دیگر تمایلی به فروش این نوع سنگ به کارخانه دار ندارد.

وی یادآور شد: رکود حاکم بر بازار، درگیری کارخانه دار با برخی نهادهای دولتی، تامین کارگر متخصص و نوسانات نرخ ارز مشکلاتی است که کارخانه دارها اغلب با آن درگیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: صنعت سنگ نیازمند یک جهش در رشد و توسعه است که این جهش فقط و فقط با شناخت بازار و ارتقاء دانش فنی صورت می پذیرد. شناخت بازار مصرف این امکان را به کارخانه دارها می دهد که تولیدات خود را برمبنای سفارش انجام دهند و بدون شک این تغییر رویه در تولید می تواند به میزان بسیار زیادی صنعت سنگ را دگرگون کند.

عناوین برگزیده