تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۷۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
سبحانی خبر داد:

امضای قرارداد توسعه فولاد هرمزگان در اوایل ۹۷

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه هرگز دست خود را از پشت فولاد هرمرگان برنداشت. فولاد مبارکه از بعد از خرید فولاد هرمزگان تاکنون هزار میلیارد تومان در این شرکت هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
امضای قرارداد توسعه فولاد هرمزگان در اوایل ۹۷

بهرام سبحانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و جدید فولاد هرمزگان اظهاراتی را مطرح که اهم آنها به شرح زیرند:

- مدیریت آقای هراتیان در فولاد هرمزگان با بدشانسی شروع شد، چرا که قیمت جهانی نصف شد و بازار به شدت راکد شد. در حالی که هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه کاهش نیافت. عرضه سنگین فولاد چین به بازار جهانی را هم شاهد بودیم.

- قرارداد توسعه فولاد هرمزگان که فاینانس خارجی هم دارد، اوایل سال آینده امضا می‌شود. براساس این قرارداد، ظرفیت فولاد هرمزگان از ۱.۵ به ۳ میلیون تن خواهد رسید. این پروژه ظرف سه سال اجرا خواهد شد.

- قصد داریم یک واحد نورد گرم هم در پایین‌دست فولاد هرمزگان احداث کنیم تا ارزش افزوده محصول فولاد هرمزگان بیشتر شود.

- فارغ از دید بومی و غیربومی همه باید تلاش کنیم فولاد هرمزگان موفق شود.

- ادغام واحدهای کوچک باید در دستورکار قرار بگیرد. من آینده را از این نظر نگران‌کننده می‌بینم. در جهان به سمت واحدهای بزرگ رفته‌اند. به نظر من واحدهای کوچک فعال در منطقه ویژه خلیج فارس باید با هم ادغام شوند.

- امروز کجا بهتر از استان هرمزگان برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد داریم. اما برای تحقق این هدف باید از احداث واحدهای کوچک و غیراقتصادی در این منطقه دست برداریم.

- تاکنون هیچ سودی از فولاد هرمزگان برداشت نکرده‌ایم اما در سال ۹۶ با توجه به بهبود قیمت‌ها رقم جزیی سود از فولاد هرمزگان برداشت خواهیم کرد. انتظار داریم فولاد هرمزگان دیگر زیانده نباشد و بتوانم به هدف مهم خود یعنی سودآوری برسد.

- آقای هراتیان از این پس به عنوان مشاور بنده فعالیت خواهد کرد. آقای ارزانی هم مردی است از جنس فولاد و کار.

- انتظار داریم از سال ۹۶ فولاد هرمزگان به سود برسد.

- باید صنعت فولاد هرمزگان کاملا صادراتی باشد

عناوین برگزیده