تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۱۷۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مس منطقه کرمان خبر داد

تعریف 690 اقدام عملی با محوریت اقتصاد مقاومتی

می متالز - 690 اقدام عملی با محوریت اقتصاد مقاومتی در مس منطقه کرمان برای بهبود وضعیت تولید و بهره‌وری و بهینه‌سازی فرایندها تعریف شده که 50درصد آن‌ها اجرایی شده است.
تعریف 690 اقدام عملی با محوریت اقتصاد مقاومتی

محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان با بیان این مطلب و تأکید بر این‌که شرکت مس گام‌های عملی در راه اقتصاد مقاومتی برداشته است، گفت: یکی از اقدامات عملی مهم در مس منطقه کرمان برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و ترغیب به بومی‌سازی است که در این راستا موفق به بومی‌سازی و ساخت داخلی 80درصد قطعات مورد نیازمان شده‌ایم.
حسنی ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین دستاوردهای ما در حوزه اقتصاد مقاومتی، کاهش قیمت تمام‌شده محصولات‌مان است که نسبت به سه سال قبل، به‌رغم تورم، این کاهش چشمگیر بوده است.
وی افزود: همچنین اقدامات خوبی برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در مس منطقه کرمان صورت گرفته است و در این راستا در حال تدوین طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی هستیم.
حسنی با اشاره این‌که مس منطقه کرمان در سال 95 بالغ بر 3000 میلیارد تومان طرح به انجام رسانده و آماده بهره‌برداری است، درباره اهمیت مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به شرایط خاص نیست؛ بلکه یک طرح جامع برای همه زمان‌ها با هدف مصونیت در برابر تکانه‌های اقتصادی است.
وی با اشاره به این‌که شرکت مس، معین اقتصاد مقاومتی منطقه شش استان کرمان است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، یک شعار و یک برنامه موقت و برنامه ریاضتی در شرایط تحریم نیست؛ بلکه یک الزام استراتژیک است.
مدیر مس منطقه کرمان با تأکید بر این‌که برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید نسل کارآفرین پرورش بدهیم، گفت: در عین این‌که سیستم آموزشی ما کار زیاد انجام داده است ولی ما در امر پرورش کوتاهی کرده‌ایم؛ چراکه نسل کارآفرین تربیت نکرده‌ایم؛ ما باید نسل جدید را با مفاهیمی همچون تولید ارزش و فرهنگ صحیح مصرف و اقتصاد دانش‌بنیان پرورش دهیم.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده