تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۱۸۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت طلا ماه‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت

می متالز - یک تحلیلگر ارشد بین المللی تاکید کرد که قیمت طلا طی ماه های آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد چرا که بازارهای جهانی دیدگاه واضح تری نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو پیدا کرده است.
قیمت طلا ماه‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت

جورج میلینگ استنلی رئیس بخش سرمایه گذاری طلا در موسسه استیت استریت گلوبال در سخنانی گفت: در حالی که بازارهای بین المللی در حال هماهنگ شدن با این ایده است که فدرال رزرو آمریکا روند تدریجی خود را برای افزایش نرخ بهره طی سال 2017 میلادی حفظ خواهد کرد، قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده به مسیر صعودی خود ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را برای دومین بار در سه ماه اخیر افزایش دهد و ظاهرا قصد دارد تا پایان امسال 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: تحولات بازارهای بین المللی پس از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا دقیقا همان چیزی بود که من قبلا پیش بینی کرده بودم. گرچه قیمت طلا پس از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو با رشد 30 دلاری روبرو شده ولی این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: فدرال رزرو یک بار دیگر نشان داده است که عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد. به نظر من این مساله موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به نرخ تورم آمریکا افزود: به نظر می رسد سیاست های پولی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره همچنان عقب تر از منحنی نرخ تورم است. فدرال رزرو پیش بینی کرده است که نرخ تورم امسال به 1.9 درصد خواهد رسید. اگر نرخ تورم با افزایش بیشتری روبرو شود فدرال رزرو مجبور خواهد بود تا نرخ بهره را باز هم افزایش دهد ولی به نظر من نرخ بهره واقعی آمریکا همچنان منفی خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در آستانه نشست ژوئن و دسامبر فدرال رزرو با کاهش نسبی روبرو شود و انتظار می رود نرخ بهره آمریکا در این دو نشست بار دیگر با افزایش همراه شود.

به گزارش کیتکونیوز، وی گفت: پیش بینی من همچنان این است که سطح مقاومتی قیمت طلا در بلند مدت 1350 تا 1400 دلار خواهد بود و تا زمانی که این سطوح شکسته نشود قیمت این فلز زرد با افزایش فزاینده ای همراه نخواهد شد.

عناوین برگزیده