تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۱۸۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
بشیرراد خبر داد:

بهره‌برداری از واحد احیای مستقیم چادرملو در اوایل ۹۷

می متالز - رئیس بودجه و برنامه‌ریزی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو بیان کرد: افزایش ظرفیت در پروژه‌های زیرسقف کار مشکلی است.
بهره‌برداری از واحد احیای مستقیم چادرملو در اوایل ۹۷

هادی بشیرراد درباره اجرای پروژه افزایش ظرفیت گندله‌سازی اردکان اظهار کرد: این افزایش ظرفیت به میزان ۶۰۰ هزار تن است و از ۳ میلیون ۴۰۰ هزار تن به ۴ میلیون تن می‌رسد.

 


وی ادامه داد: باید این موضوع را در نظر داشت که طرح توسعه زیرسقف بسیار مشکل‌تر از اجرای یک کار جدید است زیرا در طرح توسعه باید در زیر سقف در کارخانه گندله‌سازی که مشغول بکار است، ماشین‌آلات جدید را اضافه کرد در حالی که خط تولید هم نباید متوقف شود. البته در برخی موارد مجبور به توقف کار هستیم.

بشیرراد تصریح کرد: سال آینده قطعا ظرفیت تولید گندله سازی اردکان به ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید. این افزایش ظرفیت با نصب ماشین‌آلات جدید انجام می‌شود. البته فناوری همان فناوری قبل یعنی «کوره دوار» است.

به گفته رئیس بودجه و برنامه‌ریزی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، ممکن است در عین حال تولید گندله سازی اردکان ظرفیت تا پایان سال به ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تن نیز برسد چرا که تولید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در ۱۱ ماهه امسال محقق شد.

بشیرراد تصریح کرد: امیدواریم عملیات فیزیکی پروژه احیای مستقیم چادرملو در اسفند ماه ۹۶ به اتمام رسیده و برای راه‌اندازی آماده شود. در واقع بهره‌برداری از این پروژه اوایل سال ۹۷ انجام خواهد گرفت. در حال حاضر این پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی همراه است. ظرفیت این طرح ۱ میلیون ۵۵۰ هزار تن است اما امیدواریم این ظرفیت به ۱ میلیون ۶۰۰ هزار تن هم برسد.

وی درباره میزان تولید آهن اسفنجی نیز بیان کرد: آهن اسفنجی تنها به میزان نیاز واحد فولاد تولید می‌شود. البته تا زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه آهن آسفنجی، نیاز خود را از طریق آهن و فولاد غدیر تامین می‌کنیم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده