تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۱۹۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مس منطقه کرمان خبر داد:

رشد 4 درصدی تولید مس‌ محتوای معدنی منطقه کرمان

می متالز - در سال 95 واحدهای تولیدی مس منطقه کرمان، واقع در سرچشمه و شهربابک، موفق شدند با تولید 210هزار و 278 تن مس محتوای معدنی، علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در این زمینه، رشدی معادل 4.22 درصد را نسبت به میزان تولید سال گذشته رقم بزنند.
رشد 4 درصدی تولید مس‌ محتوای معدنی منطقه کرمان

محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان با اعلام این خبر، گفت: در سال 1395 جمعاً‌ 280 هزار تن مس محتوای معدنی در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است که 75 درصد آن در واحدهای تولیدی مس منطقه کرمان محقق شده است.
مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به این‌که تولید کاتد شرکت مس در کارخانه‌های پالایشگاه سرچشمه و خاتون‌آباد و لیچینگ سرچشمه و میدوک انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته به‌رغم مشکلات ناشی از اجرای طرح‌های توسعه و اصلاحات، به همت همه مدیران و کارکنان مس، موفق شدیم تولید 193هزار تن مس کاتدی را مطابق برنامه پیش‌بینی‌شده، عملی کنیم.
مدیر مس منطقه کرمان در ادامه به خلق چند رکورد جدید تولید در واحدهای تولیدی منطقه مس کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان استخراج سنگ سولفوری در معدن مس سرچشمه تا پایان سال 95 به 27 میلیون تن رسید که 2.3 درصد بیش از رکورد قبلی بوده است.
وی افزود: همچنین در سال گذشته، معدن مس میدوک نیز موفق به استخراج 8.08 میلیون تن سنگ سولفوری شده که با 8.3 درصد رشد نسبت به سال قبل، رکورد جدیدی را در تولید این ماده معدنی به ثبت رسانده است.
مدیر مس منطقه کرمان با بیان این‌که سنگ سولفور مصرفی کارخانه تغلیظ میدوک در سال گذشته با 8.65 درصد رشد نسبت به سال 1394 به 7.13 میلیون تن رسید که رکورد تازه‌ای محسوب می‌شود، درباره عملکرد درخشان کارخانه تغلیظ سرچشمه اظهار داشت:‌ در سال 1395 کارخانه تغلیظ سرچشمه 630 هزار و 990 تن کنسانتره مس و 155هزار و 520 تن مس محتوی تولید کرده که به ترتیب با 3.27 و 3.8 درصد رشد،‌ به رکورد تازه‌ای دست یافته است.
به گفته مدیر مس منطقه کرمان، ‌کارخانه‌های لیچینگ میدوک و سرچشمه در سال 95 عملکرد خوبی داشتند؛ به‌طوری‌که لیچینگ میدوک 5607 تن مس کاتد تولید کرد که با رشد 4.3 درصدی، رکورد تازه‌ای برای این کارخانه رقم خورده است. همچنین، در لیچینگ سرچشمه کارکنان این کارخانه موفق شدند تا پایان بهمن‌ماه 95، برنامه تولید سالانه خود را یک ماه زودتر محقق کنند.

وی در پایان، دست‌یابی به این موفقیت را مرهون تلاش متعهدانه همه کارگران، کارکنان و مدیران منطقه دانست و گفت: رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، در سایه هم‌دلی و یکپارچگی بیشتر واحدهای تابعه، دور از دسترس نخواهد بود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده