تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۳
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۱۹۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور طی سه سال گذشته

می متالز - دستیابی به ایجاد ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد در چشم انداز 1404 با افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی امکانپذیر است.
افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور طی سه سال گذشته

مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان مطلب فوق گفت: رونق بخش مسکن کمک بزرگی به رشد و توسعه صنعت فولاد خواهد بود ضمن اینکه سبب ایجاد فرصت های شغلی در ده ها شغل مرتبط به مسکن می شود.

وی افزود: سرانه مصرف فولاد کشور در حال حاضر 220 کیلوگرم است که بر اساس برنامه های پیش بینی شده، در افق چشم انداز به 340 کیلوگرم خواهد رسید.

کرباسیان با اشاره به افزایش ظرفیت فولاد کشور طی سه سال گذشته، ظرفیت فعلی فولاد را در حال حاضر حدود 30 میلیون تن ذکر کرد و ادامه داد: اما مصرف فولاد کشور در سطح همان 17 میلیون تن سال های قبل است که از جمله دلایل آن رکود صنعت ساختمان است.

کرباسیان با بیان اینکه طرح جامع فولاد در دولت یازدهم مورد بازنگری قرار گرفته است، تصریح کرد: مزیت های زیادی در کشور برای توسعه صنعت فولاد وجود دارد که از جمله آنها می توان به انرژی فراوان، نیروی انسانی توانمند و برخورداری از دانش فنی در بخش آهن اسفنجی اشاره کرد.

وی همچنین توجه به صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس سند چشم انداز قرار است از 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد، رقمی بیش از 15 میلیون تن در افق 1404 به صادرات اختصاص یابد که با ادامه روند فعلی این مهم نیز محقق خواهد شد.

کرباسیان افزود: صادرات فولاد که تا قبل از سال 92 رقمی برابر با 200 هزار تن بود، در سال 94 به بیش از 4 میلیون تن و در سال 95 به بیش از 5 میلیون تن رسید؛ لذا ادامه این روند اهداف صادراتی چشم انداز فولاد را میسر می کند.

عناوین برگزیده