تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۰
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۱۹۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
صادقی اعلام کرد:

۳ برنامه برای شکوفایی مجدد ذوب آهن اصفهان

می متالز - مدیرعامل ذوب آهن با اعلام صادرات ۷۰۰ هزار تنی سال گذشته، ۳ برنامه شکوفایی و اوج گیری مجدد این شرکت در سال ۹۶ را اعلام کرد.
۳ برنامه برای شکوفایی مجدد ذوب آهن اصفهان

احمد صادقی با اشاره به عدم وجود تقاضای چشمگیر در بازار داخلی محصولات فولادی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی داخلی ، عمده محصولات ذوب آهن از دی ماه صادر می شود و در این میان طی سال گذشته حدود 700 هزار تن محصول صادر شده است.

وی ادامه داد: جهت برون رفت از تنگناهای مالی و اقتصادی شرکت ، سه برنامه در سه مرحله مد نظر است. مرحله اول اقدامات گسترده جهت بهبود مدیریت در راستای کاهش قیمت تمام شده متمرکز بوده که تاکنون بسیار خوب انجام شده است. هر چند وقوع اتفاقاتی همچون افزایش زیاد قیمت زغال سنگ و رکود بازار که در کنترل این شرکت نبود، مانع از مثبت شدن بیلان اقتصادی ذوب آهن شد اما باز هم زیان شرکت به صورت چشمگیری کاهش یافت.

این مقام مسئول افزود: قیمت تمام شده ذوب آهن کاهش قابل توجهی یافته به گونه ای که در بازارهای جهانی با محصولات چین نیز که از حمایت کامل دولت برخوردار است، از نظر قیمت قابلیت رقابت دارد و به لحاظ کیفیت نیز از شرایط بسیار بهتری برخوردار است.

صادقی ادامه داد: برنامه دوم شرکت در سال 96 با تمرکز بر فعالیت های تکنولوژیکی، کاهش مصرف، دستیابی به استانداردهای بین المللی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر که قابلیت بیشتری جهت صادرات دارد،‌ انجام می شود. برنامه سوم نیز مبتنی بر اصلاح ساختار مالی است.

وی در خصوص تاثیر برجام بر فعالیت های ذوب آهن گفت:‌ ثمرات برجام به خوبی در این شرکت مشخص است و شرایط کنونی را نمی توان با دوران تحریم مقایسه کرد. به طورریکه در دوران تحریم، صادرات به اروپا امکان پذیر نبود و خریدهای خارجی به ویژه زغال سنگ با واسطه انجام می شد.

صادقی پیش بینی کرد وضعیت اقتصاد کشور در نیمه دوم سال 96 با رونق همراه شود.

عناوین برگزیده