تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۵۳۴
کد خبر: ۱۹۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای چهارمین هفته پیاپی؛

کاهش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

می متالز - قیمت های ورق سرد صادراتی چین برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافت .
کاهش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

قیمت های ورق سرد صادراتی چین برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافت . کاهش قیمت های داخلی جایگاه چینی ها در بازارهای صادراتی را هم متزلزل ساخته و خریداران هم از این فرصت بهره می برند . ارزیابی ها برای ورق سرد با ضخامت 1 میلیمتر گرید SPCC در روز سه شنبه 530 دلار FOB چین بود که در مقایسه با قیمت های قبل 27 دلار کاهش داشت و از آغاز ماه مارس تاکنون 65 دلار یا بعبارتی 11 درصد افت قیمت داشته است . تفاوت قیمت بین ورق گرم و سرد چین در روز سه شنبه 57 دلار بود.

در روز سه شنبه قیمت های ورق سرد با همین ضخامت و گرید مشابه در بازار داخلی چین 3 هزار و 780 تا 3 هزار و 820 یوآن معادل 549 تا 555 دلار گزارش شده است این قیمت در قیاس با قیمت هفته گذشته 185 یوآن کاهش نشان می دهد .  پیشنهادهای ورق سرد دو تولید کننده مطرح از شمال و شمال شرق چین در روز سه شنبه 540 دلار FOB بود که نسبت به هفته قبل 20 تا 30 دلار کاهش قیمت داشتند .

باوجود تدوام کاهش قیمت ورق سرد صادراتی چین خریداران خارجی از ارائه سفارش خودداری می کنند در حال حاضر توجه این خریداران معطوف به بازار داخلی چین است و اعتقاد دارند هنوز هم قیمت های صادراتی چینی ها بسیار بالاتر از بازار داخلی آنها است .گفته می شود کمبود تقاضا و افزایش موجودی ورق سرد در چین بازارهای صادراتی و داخلی این کشور را فعلاً با بحران رو به رو ساخته است

عناوین برگزیده