تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۰
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۱۹۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رادیو کانادا گزارش داد:

هیات تجاری استان کبک کانادا اوایل می ۲۰۱۷ به ایران می‌آید+جزئیات

می متالز - رادیو کانادا گزارش داد: استان کبک کانادا اوایل ماه می امسال یک هیات تجاری رسمی را به ایران خواهد فرستاد تا شرکت‌های فعال در این استان بتوانند قراردادهایی را با ایران در حوزه آلومینیوم امضا کنند.
هیات تجاری استان کبک کانادا اوایل می ۲۰۱۷ به ایران می‌آید+جزئیات

براساس گزارش رادیو کانادا نکته حائز اهمیت این است که طی ۱۵ سال اخیر این نخستین هیات تجاری از استان کبک کانادا است که قرار است به ایران بیاید.

قرار است رُش پاکت وزیر اقتصاد، علوم و نوآوری کانادا نیز هیات تجاری کبک را در سفر به ایران همراهی کند.

آقای پاکت گفته که در هیات تجاری کبک شرکت‌های فعال در صنعت آلومینیوم و سازندگان تجهیزات حضور خواهند داشت که می‌توانند خدمات و تجهیزات موردنیاز را به واحدهای بزرگ ذوب آلومینیوم ارائه دهند.

به گفته وزیر اقتصاد، علوم و نوآوری کانادا ایران قصد دارد تا ۲۰۲۵ سالانه ۵ میلیون تن آلومینیوم تولید کند. با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرکت‌های استان کبک می‌توانند به ایران در تحقق این هدف کمک کنند.

با این وجود بردیا افضلی یک وکیل مالیاتی در شورای تجاری ایران و کانادا عنوان می‌کند هنوز برخی تحریم‌های بین‌المللی باقی مانده‌اند‌‌. مهمترین چالش فعلی مربوط به حوزه بانکی و مالی است و اینکه چه راهی وجود دارد که پول از ایران به کانادا انتقال یابد و یا برعکس و بطورکلی نحوه تامین مالی پروژه‌ها در ایران هنوز مبهم است.

به ویژه آنکه سازمان توسعه صادرات کانادا (EDC) ضمانت صادراتی را برای شرکت‌های استان کبک که قصد امضای قرارداد با ایران را دارند، فراهم نمی‌کند.

وزیر اقتصاد، علوم و نوآوری کانادا هم تاکید کرد: یک چیز قطعی است. در ۲۰۱۷ ایران جزو اولویت‌های EDC برای ارائه ضمانت یا فعالیت نیست.

مشکل دیگر هم وجود برخی شرکت‌های ایران در لیست سیاه و برخی محصولاتی است که نباید به ایران صادر شوند‌. به گفته وزیر اقتصاد، علوم و نوآوری کانادا برخی از گریدهای فولاد اجازه صادرات از کانادا را به ایران ندارند. بر تمام این مشکلات باید نبود سفارت ایران در کانادا و برعکس و ضعف روابط بین تهران و اوتاوا طی یک دهه اخیر را نیز باید افزود.

عناوین برگزیده