تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۹۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کرباسیان:

نهایی کردن برنامه های اکتشافات جدید، مهم ترین اقدام ایمیدرو در سال 96 است

می متالز - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در گفت و گو با شبکه اول صدا و سیما اعلام کرد: نخستین و مهم ترین برنامه ایمیدرو در سال 96 نهایی کردن برنامه های اکتشافی است. مهدی کرباسیان گفت: تا قبل از شروع اکتشافات جدید ایمیدرو، از یک میلیون و 600 هزار کیلومتر مربع مساحت کشود فقط 100هزار کیلومترمربع کار اکتشافی شده بود که ایمیدرو برنامه اکتشافی خود را معادل 2/5برابر 80 سال گذشته در سطح 250 هزار کیلومترمربع شروع کرده است و همچنان ادامه دارد.
نهایی کردن برنامه های اکتشافات جدید، مهم ترین اقدام ایمیدرو در سال 96 است

وی تصریح کرد: کار در حوزه معدن و صنایع معدنی زیاد است و باید برای اشتغال بیشتر در این بخش و همچنین توسعه اقتصادی کشور بیشتر تلاش کنیم.
کرباسیان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی به ویژه سنگ آهن ، نخستین اقدام باید سرمایه گذاری در بخش فراوری مواد معدنی باشد و به عبارت دیگر کارخانه های پایین دستی آن ایجاد شود.
وی ادامه داد: بخشی از سنگ آهن به خارج صادر می شود که مقداری از آن با فرآوری به سنگ های تزئینی تبدیل می شود که لازم است در این قسمت سرمایه گذاری بیشتری شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: ظرفیت فولاد کشور از 23 میلیون تن به حدود 30 میلیون تن رسیده اما مصرف فولاد هنوز 17 میلیون تن است که دلیل اصلی آن رکود در صنعت ساختمان است .
کرباسیان خواستار سرمایه گذاری در حوزه آلومینیوم، مس و فولاد شد و افزود: یک بخش اصلی مصرف کنندگان فولاد، مس و آلومینیوم در کشور حوزه مسکن است که امیدواریم این بخش رونق بگیرد.
وی در خصوص تحقق ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد کشور تا افق چشم انداز 1404 گفت: در این زمینه، یک گلوگاه وجود دارد و آن سرمایه گذاری است که امیدواریم سیستم بانکی کشور فعال تر عمل کند و صندوق توسعه ملی وام های مناسبی در اختیار این بخش قرار دهد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده