تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۱۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور معاون اول رئیس جمهوری

فاز نخست بزرگترین کارخانه فولاد شمال خوزستان در دزفول افتتاح شد

می متالز - فاز نخست مجتمع فولاد روهینا جنوب به عنوان بزرگترین کارخانه فولاد شمال استان خوزستان عصر چهارشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول به بهره برداری رسید.
فاز نخست بزرگترین کارخانه فولاد شمال خوزستان در دزفول افتتاح شد

اسحاق جهانگیری به همراه وزیران جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت عصر چهارشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی و کشاورزی وارد دزفول شد.

اسحاق جهانگیری پس از افتتاح کارخانه روغن کشی و کارخانه کمپوست در دزفول از خط تولید فولاد در بزرگترین واحد صنعتی در شمال استان خوزستان دیدن کرد و با توضیحات مدیر عامل مجتمع فولاد روهینا و وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جریان ظرفیت و اشتغالزایی این کارخانه قرار گرفت.
ظرفیت مجتمع فولاد روهینا جنوب تولید کننده میلگرد فولادی در گام نخست حدود 500 هزار تن میلگرد در سال است که این ظرفیت در سه گام تا 1،5 میلیون تن افزایش خواهد یافت ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه 2 ساله تا حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.
حبیب اله آصفی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح بزرگ صنعتی را یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:در گام نخست 214 نفر در این کارخانه مشغول به کار شده ضمن اینکه با راه اندازی کامل فازهای بعدی آن ظرفیت اشتغال در این واحد بزرگ تولید فولاد تا حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد رسید.
کارخانه فولاد روهینا جنوب در زمینی به مساحت 36 هکتار در فاصله 7 کیلومتری شهرستان دزفول به سمت شوشتر و در کنار بزرگراه بندر امام - تهران احداث شده است.
با افتتاح این طرح ظرفیت تولید محصولات نورد شده فولادی در کشور به 39.5 میلیون تن می رسد.
آصفی با بیان اینکه کارخانه فولاد دزفول در خاورمیانه بی نظیر و تنها سه کارخانه مشابه آن در جهان ساخته شده است گفت: خط تولید این کارخانه استاندارد و ماشین آلات بکار رفته در ساخت آن از به روز ترین کارخانه های جهان است.
معاون اول رئیس جمهوری برای سفری 2 روزه به استان خوزستان عصر چهارشنبه وارد فرودگاه دزفول شد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده