تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۱۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام صنعتی

می متالز - تکمیل 5 هزار طرح نیمه تمام صنعتی در سال 95 و احیای 23 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل را می‌توان آخرین اخبار اعلام شده از وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی دانست که از سوی متولیان این بخش اعلام شده است. در این خصوص نیز محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مکلف بودیم 5 هزار طرح نیمه تمام در کشور تکمیل شود که خوشبختانه این امر محقق شد.
آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام صنعتی

به گزارش می متالز به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور اعضای این کمیسیون و رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: به 24 هزار واحد صنعتی و کشاورزی در سال 95 تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که در مجموع حدود 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات را شامل می‌شود و 75 درصد این تسهیلات به بخش صنعت تعلق گرفته است. وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازدید و نظارت بر 3 هزار و 400 واحد دریافت‌کننده تسهیلات نیز اشاره و تصریح کرد: یک هزار و 100 واحد از این تعداد واحد با دریافت تسهیلات افزایش تولید داشته‌اند و مابقی نیز فعال یا احیا شده‌اند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه عمده تسهیلات در سال 95 در نیمه دوم سال پرداخت شده است، گفت: اقدامات و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 96 با محوریت تولید و اشتغال انجام خواهد شد. از سوی دیگر معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از احیای 23 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در دولت یازدهم خبر داد و گفت:‌ دولت یازدهم توانست در بخش تولید، 23 هزار واحد نیمه تمام و نیمه فعال را به چرخه تولید برگرداند. محمدرضا فیاض هزینه 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای نیمه فعال در سال گذشته را از جمله اقدامات دولت در حوزه حمایت از صنایع عنوان کرد و گفت: تاکنون نزدیک به پنج هزار واحد راه‌اندازی شده است که از نظر هزینه‌کرد اعتبار اختصاص‌یافته کنترل شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنایع راه‌اندازی 6 هزار طرح نیمه تمام تا سقف 100 نفر اشتغال را از دیگر اقدامات انجام شده دولت در سال گذشته دانست و افزود: 33 طرح بزرگ ملی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون 27 طرح از آنها اجرایی شده وتا پایان فروردین ماه بقیه نیز اجرایی می‌شوند. فیاض با بیان اینکه طرح‌های در دستور کار فولادی، پتروشیمی و نفتی هستند، تصریح کرد: افزایش اشتغال و تولید بهینه از جمله رویکردهای اصلی دولت در سال جدید است. این مقام مسوول در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور در راستای توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: توجه به فارغ‌التحصیلان بیکار از جمله اولویت‌های اجرایی وزارت صنایع در طرح‌های در دستور کار است.

عناوین برگزیده