تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۱۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پیش بینی رشد 25 درصدی تولید خودرو در سال 96

خرید محصولات داخلی اشتغال زاست

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال برنامه افزایش 25 درصدی تولید خودروی ایرانی در دستور کار این وزارتخانه است گفت: برای افزایش اشتغال در کشور مردم باید به تولیدات ایرانی اعتماد کرده و با خرید محصولات تولید داخل زمینه اشتغال تعداد بیشتری از جوانان را فراهم کنند.
خرید محصولات داخلی اشتغال زاست

به گزارش می متالز و به نقل از شاتا، مهندس محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه تولید اتوبوس و مینی بوس عقاب افشان سمنان در جمع خبرنگاران افزود: برای جایگزینی مینی بوس ها و اتوبوس های فرسوده شهرها نیاز به تولید محصولات جدید است که حوشبختانه کارخانه عقاب افشان با تولید روزانه 5 اتوبوس امکان تامین بخشی از نیازهای حمل و نقل درون و برون شهری را دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال در سال جاری را یادآور شد و تصریح کرد: وظیفه همه مردم و مسوولان است تا با حمایت از تولید داخلی و طرح های اشتغال زا زمینه ایجاد شغل های بیشتر در کشور را فراهم کنند.
مهندس نعمت زاده تاکید کرد: مردم باید به تولیدات ایرانی اعتماد کنند و تولید کنندگان نیز باید در زمینه قیمت به حقوق مصرف کنندگان توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: خوشبختانه اتوبوس ها و مینی بوس های تولیدی این کارخانه از کیفیت و استانداردهای جهانی بهره مند است و قابلیت های صادراتی آن می تواند فرصت های بیشتری برای اشتغال فراهم آورد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به افزایش 40 درصدی تولید انواع خودروی سواری و مینی بوس و اتوبوس در سال گذشته در مقایسه با سال 94 اظهار کرد: امسال در تلاشیم تا به طور متوسط به رشد 25 درصدی در تولید انواع خودرو دست پیدا کنیم و پیش بینی می شود تولید اتوبوس و مینی بوس در سال جاری رشد بیشتری داشته باشد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده