تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۲۱۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گران‌ترین الماس جهان فروخته شد

می متالز - گران‌ترین الماس جهان که «ستاره صورتی» نام دارد، سال 1999 میلادی در یکی از معادن آفریقا کشف شده بود و اکنون به قیمت 71 میلیون دلار فروخته شد.
گران‌ترین الماس جهان فروخته شد

یک قطعه الماس بسیار کمیاب که «ستاره صورتی» نامگذاری شده است در یکی از حراجی‌های هنگ‌کنگ به قیمت 71 میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گران‌ترین الماس جهان شکسته شود.

این الماس 59.6 قیراطی به شکل بیضی تراشیده شده است و این طور که رسانه‌های خبری گزارش دادند، پنج دقیقه پس از آنکه حراجی شروع شد فردی درخواست خرید آن را به قیمت 71 میلیون دلار اعلام کرد.

لازم به ذکر است این الماس، بزرگترین الماس جهان محسوب می‌شود که تراشیده شده است. این الماس سال 2013 میلادی در حراجی ژنو به قیمت 83 میلیون دلار فروخته شد که البته پس از آن خریدار پشیمان شد و آن را پس داد. تا پیش از این رکورد فروش گران‌ترین الماس جهان مربوط به «اوپنهایمر آبی» می‌شد که سال گذشته به قیمت 50 میلیون دلار فروخته شد.

این الماس سال 1999 میلادی در یکی از معادن آفریقا کشف شده بود و پس از گذشت 2 سال برش و تراش روی آن آغاز شد. رسانه‌ها اعلام کردند خریدار این الماس یک فرد هنگ‌کنگی است که کلکسیون جواهر دارد.

عناوین برگزیده