تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۱۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نرخ طلای جهانی ثابت ماند

می متالز - طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه در آستانه دیدار میان رهبران آمریکا و چین، ثابت بود و نزدیک به بالاترین قیمت یک ماه گذشته ایستاد.
نرخ طلای جهانی ثابت ماند

به گزارش می متالز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۵۵.۱۲ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۷.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۴.۴۰ دلار یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۲۵۸.۴۰ دلار بسته شد.

بهای معاملات نقدی طلا روز سه شنبه 15 فروردین 1396 به ۱۲۶۱.۱۵ دلار صعود کرده بود اما تا پایان روز نتوانست این قیمت را حفظ کند. به گفته جیانگ شو، تحلیلگر ارشد در گروه طلای شاندونگ، این حرکت نشان دهنده ابهام بازار نسبت به روند حرکت قیمت طلا در آینده نزدیک است. بازار درباره افزایش نرخهای بهره در نشست ژوئن بانک مرکزی آمریکا خیلی مطمئن نیست و در انتظار آمارهای اقتصادی از سوی آمریکا و اظهارات مقامات بانک مرکزی برای ارزیابی احتمال افزایش نرخهای بهره در ژوئن است.

بازار همچنین منتظر انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا برای دریافت نشانه هایی از روند افزایش نرخهای بهره است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی نرخهای بهره در مارس را افزایش داد و اعلام کرد نرخهای بهره در سال میلادی جاری حداقل دو بار دیگر افزایش خواهد یافت.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را افزایش می دهد و در مقابل از ارزش دلار حمایت می کند.

با این همه قیمت طلا از زمان افزایش نرخها در مارس به دلیل نگرانیها نسبت به سیاستهای دولت دونالد ترامپ و انتخابات در آمریکا که جذابیت سرمایه گذاری در این فلز به عنوان دارایی امن را افزایش داد، حدود ۶۰ دلار افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۸.۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۵۶.۵۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم با ۰.۵ درصد کاهش، به ۸۰۰.۷۵ دلار رسید.

عناوین برگزیده