تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۱۷۵
منصور معظمی:

به‌طور قطع صنعت ریلی کشور در سال ۹۶ به‌طور جدی فعال خواهد شد

می متالز - در سفر رئیس جمهور به روسیه دو محور تولید و ساخت انواع هلی کوپترهای غیرنظامی برای اورژانس، شرکت نفت و وزارت راه و ریل‌سازی مورد بررسی قرار گرفت که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل ایدرو جزئیات نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه و هیات همراه را تشریح کرد.
به‌طور قطع صنعت ریلی کشور در سال ۹۶ به‌طور جدی فعال خواهد شد

منصور معظمی با بیان اینکه در خلال این سفر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با صاحبان صنایع و بازرگان روسی دیدار‌هایی داشت و قرار شده رایزن اقتصادی ایران موضوعات را پیگیری کند، گفت: امیدواریم در سال ۱۳۹۶ که سال تاکید بر تولید و اشتغال است، نتایج این سفر به تقویت تولید و افزایش اشتغال در کشور کمک کند.

وی افزود: در ایدرو از سال گذشته بحث فعالیت‌ها و مشارکت‌های بین‌المللی را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و پیگیری کردیم. در سفر به روسیه هم در مورد دو محور که هر دو از نکات کلیدی است به جمع‌بندی رسیدیم.

یکی بحث تولید و ساخت انواع هلی کوپترهای غیرنظامی برای اورژانس، شرکت نفت و وزارت راه بود که با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هلی‌کوپترسازی روسیه تفاهم کردیم و قرار شد ظرف سه ماه نحوه همکاری و بیزنس‌پلن را نهایی کنیم. بالاخره کشور مشکلات خاص خود را دارد و اگر بتوانیم توانمندی‌های داخلی را با مشارکت بین‌المللی همسو کنیم، با ساخت این تجهیزات به حل این مسائل کمک خواهیم کرد.

معظمی ادامه داد: نکته دوم تولید انواع واگن با مشارکت بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده واگن روسیه است و نکته جالب اینکه بخشی از سهام این شرکت متعلق به یک شرکت بزرگ اروپایی است و با آنها به جمع‌بندی و تفاهم رسیدیم برای اینکه به‌صورت مشترک کار کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده زمینه‌های اجرایی این کار در کشور آماده شود تا هر چه سریع‌تر به تولید مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه دولت روسیه برای این پروژه‌ها فاینانس را پیش‌بینی کرده، گفت: ما هم چهار کارخانه داریم که ظرفیت ساخت انواع واگن‌ها را در کشور دارند و این مشارکت باعث می‌شود این کارخانه‌ها تقویت شوند و ساخت داخل اضافه شود و از طرفی تامین منابع خواهند شد و انتقال فناوری هم یکی از بندهای این تفاهم‌نامه‌ها است.

به گفته وی، به‌طور قطع و یقین صنعت ریلی کشور در سال ۹۶ به‌طور جدی فعال خواهد شد و اشتغال قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت

عناوین برگزیده