تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۳۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بار آلومینیوم کارخانه جاجرم به تاجیکستان می رود

می متالز - معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از راه اندازی مجدد حمل پودر آلومینیوم صادراتی از مبدا جاجرم به مقصد تاجیکستان در روزهای پایانی سال ۹۵ خبر داد.
بار آلومینیوم کارخانه جاجرم به تاجیکستان می رود

ابراهیم محمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با اعلام برنامه های شرکت راه آهن جهت دستیابی به بازارهای جدید و کمک به توسعه صادرات غیر نفتی گفت: شرکت راه آهن از اواخر سال گذشته با رایزنی های انجام شده ، حمل پودر آلومینیوم صادراتی از مبدا جاجرم به مقصد تاجیکستان را در برنامه کاری خود قرار داده است ، به نحوی که در پایان سال ۹۵ ۴ دستگاه واگن فله بر - به میزان۲۵۰ تن پودر آلومینیوم – بارگیری و اعزام شد.

وی افزود : هم چنین از ابتدای نوروز ۹۶ بارگیری و اعزام ۵۴ دستگاه واگن فله بر پودر آلومینیوم با حجم ۴ هزار تن به مقصدتاجیکستان ادامه یافته و مقرر شده است ماهیانه حداقل ۵ هزار تن محموله پودر آلومینیوم صادراتی در این مسیر حمل شود.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت : آنچه در این حمل بسیار حائز اهمیت است جلوگیری از سیر خالی واگن های فله بر ( ازبکستان و تاجیکستان ) پس از تخلیه در مقصد ایران بوده که با برنامه ریزی های بعمل آمده این واگن ها به صورت دوسر بار در مسیر فعال خواهند بود.

عناوین برگزیده