تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۲۴۱۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اثر «حریق بزرگ» بر تولید خودروهای داخلی

می متالز - پنج‌شنبه شب گذشته در حالی انبار مواد اولیه یکی از تامین‌کنندگان بزرگ قطعه کشور در آتش سوخت که به گفته مسوولان صنعت قطعه، این حادثه وقفه چندانی در روند تولید خودروهای داخلی ایجاد نخواهد کرد.
اثر «حریق بزرگ» بر تولید خودروهای داخلی

غروب پنج‌شنبه گذشته آنهایی که از کیلومتر 11 جاده مخصوص عبور می‌کردند، آتش‌سوزی مهیبی را به چشم دیدند و اگرچه ابتدا تصور می‌شد یکی از خودروسازان داخلی دچار حریق شده، اما در نهایت مشخص شد شعله‌های آتش از انبار مواد اولیه یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعه کشور زبانه می‌کشد.

این اتفاق هرچند با حضور آتش‌نشانی خاتمه یافت و گسترش نیافت، با این حال نگرانی‌هایی را مبنی بر مختل شدن روند تامین قطعات و در نتیجه اختلال در پروسه تولید خودروهای داخلی به‌وجود آورد. این در حالی است که به گفته مسوولان شرکت قطعه‌سازی حادثه دیده و همچنین رئیس انجمن قطعه‌سازان، بعید به‌نظر می‌رسد وقفه‌ای در روند تولید خودروهای داخلی از ناحیه این اتفاق رخ بدهد.در این بین، رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان ایران در گفت‌وگو با «ایسنا» عنوان کرده که با وجود آتش‌سوزی در انبار مواد اولیه یکی از قطعه‌سازان بزرگ کشور، هیچ وقفه‌ای در روند عادی تولید در شرکت‌های خودروسازی ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی، با توجه به‌وجود انبارهای متعدد، شرکت حادثه دیده می‌تواند به سرعت خسارت ایجاد شده را جبران کند. رضایی اما در نهایت به نوعی تاکید کرده که در صورت نیاز، کمبود احتمالی قطعات از مسیر واردات جبران خواهد شد. به گفته وی، با توجه به ارتباطات بین‌المللی، در صورت نیاز که البته بعید خواهد بود، برخی قطعات مورد نیاز به سرعت تامین می‌شود.اظهارات دبیر انجمن قطعه‌سازان نشان می‌دهد در صورتی که شرکت حادثه دیده نتواند از ناحیه تولید، قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین کند، قطعات مربوطه از مسیر واردات در اختیار خودروسازان قرار خواهند گرفت.با این شرایط انتظار می‌رود با افزایش واردات قطعه به کشور طی هفته‌های پیش رو مواجه شویم و باید منتظر ماند و دید قطعات موردنیاز از کدام کشور روانه خطوط تولید خودروسازان داخلی خواهند شد.

عناوین برگزیده