تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۴۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

به خطر افتادن موقعیت ترکیه در بازار واردات ورق اروپا

می متالز - با توجه به تصمیم اخیر کمیسیون اروپا در مورد این که بر واردات ورق گرم از روسیه، اوکراین ، ایران، برزیل و صربستان تعرفه آنتی دامپینگ نبندد، عرضه کننده ها این فرصت را پیدا کرده اند تا در 6 ماه آتی بازار خود را در اروپا توسعه دهند. البته علی رغم این تصمیم اروپایی ها، تولید کننده های سی آی اس آن را دلیل موجه ای برای افزایش چشمگیر صادرات به اروپا نمی بینند.
به خطر افتادن موقعیت ترکیه در بازار واردات ورق اروپا

بررسی های کمیسیون اروپایی برای اعمال تعرفه بر واردات ورق گرم اواسط سال گشته آغاز شد و اوکراینی ها صادرات خود را کاهش دادند ولی صادرات روسیه کاهش نداشت بلکه بالا نیز رفت.

انتظار می رود 6 ماه آینده عرضه کننده های سی آی اس حضور بیشتری در بازار اروپا داشته باشند چرا که قیمت های بالای فولاد در بازار داخلی اروپا از واردات حمایت می کند. البته عرضه کننده ها معتقدند چون این تحقیقات هنوز در جریان است منطقی نیست صادرات خود را به میزان چشمگیری بالا ببرند. سوراستال اعلام کرده فروش صادراتی و داخلی خود را همچون قبل 40 به 60 درصد حفظ می کند و سهم بازار داخلی آن بالاتر خواهد ماند.

از طرفی این تصمیم جدید اروپایی ها موقعیت عرضه کننده های ترک را نیز زیر سوال می برد چون تعداد عرضه کننده های ورق به اروپا بالا می رود و فرصت ترکیه کمتر می شود. ترکیه برنده اصلی این پرونده آنتی دامپینگ بوده چون توانست فروش خود را به اروپا به میزان چشمگیری بالا ببرد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده