تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۸۲۵
کد خبر: ۲۶۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صادرات و واردات جهانی فویل آلومینیوم

می متالز - آلمان بعد از چین بزرگترین صادرکننده فویل‌های آلومینومی به‌شمار می‌رود. این کشور در ۵ سال اخیر به‌طور متوسط حدود ۳۱۵ هزار تن از انواع فویل‌های آلومینیومی به اقصی نقاط جهان صادر کرده است. ارزش فویل‌های آلومینیومی صادر شده از آلمان در سال ۲۰۱۶، در حدود ۱.۴۶ میلیارد دلار برآورد شده است.
صادرات و واردات جهانی فویل آلومینیوم

فویل آلومینیومی برای اولین بار در سال ۱۹۱۳ برای بسته‌بندی مواد خوراکی فاسدشدنی استفاده شد. امروزه کاربردهای فویل‌های آلومینیومی به‌مقدار غیرقابل شمارشی، از وسایل تزئینی گرفته تا عایق‌بندی هواپیماها، بسته‌بندی مواد دارویی و... افزایش پیدا کرده است. از مهم‌ترین خواص فویل‌های آلومینیومی که کابردهای بسیاری را به‌همراه دارد، می‌توان به خاصیت انعکاس کامل نور مرئی (که عمدتا کاربردهای تزئینی آن برپایه این خاصیت است)، خاصیت جذب نسبی اکسیژن و رطوبت و ممانعت از نفوذ آن‌ها که مانع فعالیت باکتری‌ها می‌شود (که کاربردهایی نظیر بسته‌بندی مواد فاسدشدنی را به‌دنبال دارد) اشاره کرد. فویل آلومینیومی در ابتدا به‌وسیله نورد گرم اسلب‌های آلومینیومی به ورق تبدیل شده و در مرحله بعد، ورق آلومینیومی به صورت سرد نورد شده تا فویل آلومینیوم تولید شود. گاهی به‌منظور جلوگیری از پارگی و شکست، ورق آلومینیومی به‌صورت جفت نورد می‌شود.

آمار تجارت جهانی فویل‌های آلومینیومی حاکی از آن است که نزدیک به ۶۰ درصد کل صادرات جهانی متعلق به کشور چین و برخی از کشورهای منطقه اروپا، از جمله آلمان، ایتالیا و اسپانیا است.
 
بررسی کل آمارهای جهانی حاکی از آن است که دو کشور آلمان و چین نسبت به سایر کشورها در سال‌های مورد بررسی، همواره با اختلاف قابل ملاحظه‌ای صادرات فویل بیشتری داشته‌اند. این دو کشور به‌طور متوسط بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ مجموعا نزدیک به نیمی از کل صادرات را به‌خود اختصاص دادد.

نکته قابل تأمل، در آمارهای واردات فویل‌های آلومینیومی است. بنا به این آمار، آلمان جزء بزرگ‌ترین واردکنندگان فویل آلومینیومی نیز دیده می‌شود. بررسی مقدار واردات فویل‌های آلومینیومی بزرگ‌ترین واردکنندگان را بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.که آلمان بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ جزء ۲ کشور اول واردکننده فویل‌های آلومینیومی محسوب می‌شد. متوسط واردات فویل‌های آلومینیومی آلمان بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ که روندی تقریبا ثابت را طی کرد، در حدود ۱۹۵ هزار تن بود. بدین ترتیب متوسط صادرات خالص آلمان برای فویل‌های آلومینیومی (در سال‌های مورد بررسی) در حدود ۱۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

ارزش کل صادرات فویل آلومینیومی آلمان در سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۴۶ میلیارد دلار و ارزش واردات فویل آلومینیومی این کشور در همان سال در حدود ۹۴۰ میلیون دلار بود. با توجه به مقدار تناژ واردات و صادرات فویل آلومینیوم آلمان در سال ۲۰۱۶، متوسط ارزش واحد فویل‌های آلومینیومی صادر شده و وارد شده به ترتیب حدود ۴.۷ و ۴.۶ دلار بر تن بود که اختلافی جزئی را نشان می‌دهد. این امر می‌تواند حاکی از آن باشد که ارزش واحد فویل‌های صادراتی تقریبا مشابه با فویل‌های وارداتی بود و تنها در میزان تناژ تفاوت دارند.

به این ترتیب می‌توان گفت که احتمالا بخش پایین‌دستی صنعت آلومینیوم آلمان در حوزه تولید فویل، با مازاد عرضه مواجه است. از طرفی احتمال می‌رود که تقاضای قابل توجهی از فویل‌های خاص (به‌عنوان مثال در رنگ‌ها و ابعاد ویژه‌ای) وجود داشته باشد که هزینه‌های تولید داخل آن‌ها صرفه اقتصادی کمتری داشته و قیمت تمام شده نهایی با شرکت‌های عرضه‌کننده خارجی قابل رقابت نباشد.

نظرات بینندگان
مسعود
-
تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
درود بر شما،
عرض ادب و احترام دارم خدمت شما دوست عزیز
درخواستی داشتم از شما،
ببینید دوست عزیز صادقانه خدمت شما عرض کنم که:
یک تولیدی فراورده های فویل المینیوم دارم
محصولاتم فویل محافظ غذا،فویل قلیان،فویل اشپزخانه،و...
البته سلفون هم کار میکنم
مشکل عمده من نقدینگی هست
خط تولید من خوابیده،بخاطر عدم فویل
مشتری داخلی و خارجی دارم،متاسفانه نمیتونم ساپورت کنم مشتری هامو
دوستان همکار داخلی هم که خدا برکت و روزی شون رو بیشتر کنه،به ما پشت کردن،و از ما حمایت نکردن
من موندم با یک تولیدی،مشتری،تقاضا بدون عرضه...
برای اینکه وارد مارکت جهانی بشم،باید با قیمت های جهانی خودم را نزدیک کنم
قیمت فویل داخل از فویل چینی گران تر هست
من هم 3سال هست که دارم تبلیغ کارم را میکنم در عرصه جهانی،ولی متاسفانه قیمت های من بالا هست
ولی مشتری از کشورهای همسایه دارم
نزدیک به 1سال هست که شب و روز دارم به شرکت های تولید فویل چینی درخواست میدهم که فویل برای من ارسال کنند،من فویل رو تبدیل به فراورده کنم،بعد به مشتری بفروشم،نهایتا بعد 40 روز پس از تحویل فویل،پولشون را پرداخت کنم!من در درخواست خودم یک کانتین
عناوین برگزیده