تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۲۶۵۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افتتاح 39 پروژه تولیدی و زیر ساختی در فارس / ایران به رتبه چهارم جهان در تولید کاشی و سرامیک می رسد

می متالز - عملیات اجرایی فاز دوم طرح و توسعه کارخانه فولاد پاسارگاد در استان فارس با دستور رییس جمهور آغاز شد و همزمان 3۳ پروژه تولیدی و زیر ساختی در این استان کار خود را آغاز کردند.
افتتاح 39 پروژه تولیدی و زیر ساختی در فارس / ایران به رتبه چهارم جهان در تولید کاشی و سرامیک می رسد

به گزارش می متالز به نقل از شاتا، در آخرین روز از فروردین ماه دکتر حسن روحانی و مهندس نعمت زاده و جمعی از وزرای هیات دولت به شیراز سفرکردند تا صدها پروژه مهم اقتصادی، تولیدی و زیربنایی که علاوه بر ایجاد رفاه برای مردم منطقه منجر به ایجاد هزاران شغل برای اهالی فارس می شود را به بهره برداری برسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها با ارائه گزارشی از توسعه صنعتی کشور و استان فارس گفت: پروژه های صنعتی و تولیدی استان فارس که امروز به بهره برداری می رسند با مجموع سرمایه گذاری 122 میلیارد تومان فرصت اشتغال مستقیم بیش از 500 نفر را فراهم می کند.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم که امروز افتتاح می شود شرکت کاشی و سرامیک پردیس آباده است که با 81 میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال 230 نفر را فراهم کرده و با ظرفیت تولید 6 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک نقش مهمی در افزایش توان تولید کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به زمینه فرهنگی، هنری و صنعتی کشورمان در زمینه تولید کاشی و سرامیک از گذشته های دور تصریح کرد: تلاش کرده این جایگاه جهانی ایران در جهان در زمینه کاشی و سرامیک خوب باشد و در حال حاضر ایران یا وجود رکود جهانی در ساخت و ساز مسکن و کاهش صادرات رتبه نهم تولید را در جهان دارد.

به گفته وزیر صنعت،معدن و تجارت کشورمان در حال حاضر با 520 میلیون متر مربع صادرات در جایگاه چهارم جهانی از نظر صادرات قرار دارد و این در حالی است که بیش از 140 میلیون متر مربع از این رقم صادراتی  در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

مقام ارشد صنعت، معدن و تجارت کشور اعلام کرد: در افق 1400 رتبه ایران در تولید کاشی و سرامیک به رتبه چهارم جهان ارتقا یافته و صادرات کشور به مرز 2 میلیارد دلار در این بخش خواهد رسید.

مهندس نعمت زاده در زمینه تولید فولاد و زنجیره آن و نیز آلومینوم در استان فارس نیز یادآور شد: امروز عملیات اجرایی فاز دوم طرح و توسعه کارخانه ذوب آهن پاسارگاد در حالی بر زمین زده می شود که این کارخانه از سال 92 در حال تولید سالانه 1.5 میلیون تن فولاد است.

وی افزود: در طرح توسعه کارخانه فوق تولید 2.5 میلیون تن کنسانتره آهن، 2.5 میلیون تن گندله و 1.8 میلیون تن آهن اسفنجی برنامه ریزی شده است.

این مقام مسوول خواستار رفع موانع تولید سنگ آهن در منطقه فارس شد و اظهار کرد: در حال مذاکره با رییس سازمان حفاظت از محیط زیست هستیم تا اجازه اکتشاف در معدن محدوده بهرام گور فارس را صادر کنند تا زمینه اشتغال بیش از 700 نفر از این طریق فراهم شود.

مهندس نعمت زاده همچنین از بهره برداری از فاز اول فولاد نی ریز با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در چندماه آینده خبر داد و ادامه داد:کارخانه سیمان نی ریز نیز در ماه های آینده با ظرفیت یک میلیون تن آغاز به کار می کند و این پروژه ها نقش اثرگذاری در توسعه صنعتی استان فارس و کشور دارد.

وی همچنین به اجرای طرح بزرگ آلومینیوم در فارس اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سالانه بیش از 300 هزار تن آلومینیوم تولید خواهد شد که برای اجرای این طرح 730 میلیون یورو گشایش اعتبار شده است. در حال حاضر نیز 1500 نفر مشغول آماده سازی این طرح هستند و تا دو سال آینده با افتتاح این کارخانه گام بزرگ اقتصادی دیگر در کشور برداشته می شود.

عناوین برگزیده