تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۵۵۱
کد خبر: ۲۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش معدنکاران چینی برای بهره جستن از افزایش قیمت زغالسنگ

می متالز - معدنکاران بخش زغالسنگ چین در راستای بهره مندی از افزایش قیمت این ماده معدنی، میزان تولید خود را در ماه مارس به 300میلیون تن افزایش دادند. به گزارش می متالز، به نقل از خبرگزاری رویترز،تولید زغالسنگ چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال 2016 با رشد 1.9درصدی به ثبت رسید که این میزان اولین افزایش تولید سال 2017نسبت به دو سال گذشته است. اگرچه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تولید این ماده معدنی در این کشور با افت 0.3درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 809 میلیون 230هزارتن کاهش یافت.
تلاش معدنکاران چینی برای بهره جستن از افزایش قیمت زغالسنگ

بنا بر نظر یکی از تحلیلگران بخش زغالسنگ چین، ژانگ مین(Zhang Min)، به دلیل تاکید سیاستگذاران بر امنیت عرضه ، تولید زغالسنگ طی ماه های آتی افزایش می یابد.
سال گذشته میلادی معدنکاری های غیرقانونی تعداد حوادث را در معادن زغالسنگ این کشور افزایش داده و عرضه را با مشکل مواجه کرد. در استان شانشی(Shanxi) که در غنی ترین منطقه تولید زغالسنگ چین قراردارد کمپینی ضد معدنکاری غیرقانونی راه اندازی شده است.
همچنین قیمت ها بیش از 25 درصد نسبت به ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته به طوری که در17فروردین سال جاری ( 6 آوریل2017 )قیمت زغالسنگ حرارتی به 644.8یوان افزایش یافت که بالاترین میزان در 5 ماه اخیر است.
شرکت چاینا شنهوا (China Shenhua) که بزرگترین معدنکار چین است در گزارش سالانه خود اعلام کرد که تولید زغالسنگ را از 290میلیون تن در سال 2016 به 298میلیون تن در سال 2017 افزایش می دهد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده