تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۲
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۲۷۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد:

بررسی بازار معاملات آب و کربن در تالار سبز

می متالز - براساس مصوبه هیات دولت و وزارت نیرو چنانچه هر واحد صنعتی یا مصرفی سرجمع مصرف برق آن بیش از 5 مگاوات باشد، باید برق مورد نیاز خود را از ابتدای سال جاری از طریق بورس انرژی تامین کند.
بررسی بازار معاملات آب و کربن در تالار سبز

به گزارش «سنا»، سید علی حسینی با بیان مطلب فوق گفت: مطالعات امکان‌سنجی بازار کربن و پسماند با همکاری سازمان محیط زیست و معاونت فناوری ریاست جمهوری در حال تدوین دستورالعملی از سوی بورس انرژی است که در شورای عالی انرژی به تصویب خواهد رسید. این مقام مسوول با بیان اینکه برنامه بورس انرژی تبدیل شدن به مرجع قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی در منطقه خاورمیانه است، گفت: براساس مصوبه هیات دولت و وزارت نیرو چنانچه هر واحد صنعتی یا مصرفی سرجمع مصرف برق آن بیش از 5 مگاوات باشد، باید برق مورد نیاز خود را از ابتدای سال جاری از طریق بورس انرژی تامین کند. هم‌اکنون هزینه‌های شرکت‌های توزیع و پخش نواحی از ابتدای امسال به‌طور علی‌الحساب محاسبه می‌شود و باید منتظر صورتحساب‌های اصلاحی خود در این زمینه باشند.

مدیر عامل بورس انرژی راه‌اندازی بازار اوراق گواهی ظرفیت و صندوق پروژه، توسعه و تجهیز تاسیسات بارگیری و توسعه رینگ بین‌الملل را از دیگر اقدامات بورس انرژی درسال 96 خواند. وی با بیان اینکه برای هر معامله در بورس انرژی 15 ویژگی به خریداران اطلاع رسانی می‌شود، گفت: بورس انرژی می‌تواند یک مرجع ارزشمند در حوزه انرژی باشد. حسینی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بورس‌ها کاهش هزینه‌های معاملاتی به یک سوم، تسهیل در خرید و فروش و رقابت برابر و بدون رانت است.

عناوین برگزیده