تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۴۴۰
کد خبر: ۲۷۳۶
سرویس خبر : انرژی

تدوین طرح جامع برق‌رسانی به 50 شهر

می متالز - معاون هماهنگی توزیع توانیر از تدوین فاز اول طرح جامع برق‌رسانی برای 50 شهر بزرگ کشور خبر داد و گفت: شبکه توزیع برق اهواز به کمک شرکت‌های داخلی و خارجی دوباره طراحی خواهد شد.
تدوین طرح جامع برق‌رسانی به 50 شهر

محمودرضا حقی ‌فام، با اشاره به اینکه برای نظم دادن به شبکه توزیع و کاهش هزینه‌ها طرح جامع برق‌رسانی تدوین شده است، اظهار کرد: فاز اول طرح جامع برق‌رسانی برای 50 شهر بزرگ کشور تدوین شده که قرار است تا یک ماه آینده نیز مناقصه انتخاب مشاور آن انجام شود. وی افزود: در طرح جامع برق‌رسانی تلاش خواهد شد شهرها یک افق 10 ساله برق‌رسانی داشته باشند تا در آن طرح تمام ملاحظات و اقدامات لازم دیده شود.

حقی ‌فام درخصوص جزئیات طرح جامع برق‌رسانی 50 شهر گفت: این طرح اجازه می‌دهد با پیش‌بینی رشد 10 سال آینده شهرها در بخش‌های مختلف، برقی پایدار برای آنها تامین کرد. وی خاطرنشان کرد: برای فاز نخست این طرح، 50 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است اما اجرای کار و خرید سخت‌افزارها که نیازمند کار بلندمدتی خواهد بود نیازمند اعتبار قابل توجهی است. به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر، شهرهای مهمی که در این طرح گنجانده شده‌اند شامل تهران، تبریز، اهواز، مشهد و اصفهان هستند. وی همچنین درخصوص شبکه توزیع برق اهواز گفت: در نظر داریم با اجرای طرح جامع برق‌رسانی و با کمک شرکت‌های داخلی و خارجی، شبکه توزیع برق اهواز را مجددا طراحی کنیم.

حقی فام درمورد اینکه با نزدیک شدن به اوج مصرف برق آیا شبکه توزیع آمادگی لازم برای اینکه خاموشی رخ ندهد را خواهد داشت، گفت: شبکه توزیع برق تا حدود زیادی آمادگی لازم را دارد اما در قسمت‌هایی از بخش توزیع، تنگناهایی وجود دارد. وی ادامه داد: همچنین در بخش پایانی شبکه برق به جز شرایطی که در خوزستان اتفاق افتاد باید گفت که خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ریزی نشده در سال 95 بسیار کم بود و خوشبختانه تاکنون شبکه از پایداری بسیار خوبی برخوردار است. حقی فام با اشاره به برنامه‌های بخش توزیع شبکه برق در سال 96 گفت: در سال جاری طبق روال سا‌ل‌های گذشته در بخش توزیع برنامه‌های بسیار خوبی در دست اقدام است تا بتوانیم تلفات شبکه توزیع را همانند سال گذشته به زیر 9 درصد برسانیم.

عناوین برگزیده