تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۲۸۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعمیرات خطوط تولید ورق بهترین راهکار چینی ها در زمان رکود تقاضا

می متالز - رکود تقاضای داخلی سرانجام تولید کننده های ورق گرم چین را واداشت برای جلوگیری از ضرر تولید را پایین بیاورند. برخی کارخانه ها برنامه تعمیرات خطوط تولید در اواخر آوریل و اوایل می را اعلام نموده اند تا تولید کمتر شود.
تعمیرات خطوط تولید ورق بهترین راهکار چینی ها در زمان رکود تقاضا

از اواسط مارس ورق گرم داخلی و صادراتی چین نزولی شد. قیمت های صادراتی 75 تا 80 دلار معادل 15 درصد در یک ماه افت داشته است. در بازار داخلی نیز افت قیمت تا 90 دلار معادل 19 درصد بوده است. البته اغلب فعالان بازار معتقدند اوایل سال جاری قیمت ها بیش از حد بالا بود و پیش بینی های خوش بینانه کارخانه ها و تجار را تشویق کرد موجودی انبارها را بالاتر ببرند. کارخانه ها نرخ بهره وری خطوط تولید را در بالاترین حد نگه داشتند حتی زمانی که قیمت ها شروع به کاهش نمود. واضح بود که مصرف کننده های داخلی برای مدت زیادی نمی توانند حجم بالایی از موجودی بازار را کم کنند.

 از این رو اواخر مارس و آوریل حاشیه سود کاهش یافت. بازار ورق چین در حال حاضر در بدترین وضعیت است. کارخانه های بزرگ هم تولید را بالا نگه داشته اند و امیدوارند از فروش مقاطع درآمد کسب کنند. چرا که ورق گرم و سرد دیگر برای آن ها درآمد زایی ندارد. یک تولید کننده بزرگ بخش خصوصی که سال های اخیر ورق گرم تولید  داشت اخیرا تولید میلگرد را از سر گرفته و تولید ورق گرم را پایین آورده است.

در این شرایط بهترین کار آغاز تعمیرات خطوط تولید ورق است و در بخش شمالی کشور کارخانه های بیشتری از کاهش تولید خبر داده اند. در شهر تانگشان تاثیر این تعمیرات در ماه می کاهش حدود 500 هزارتنی تولید ورق گرم و سرد خواهد بود.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده