تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۸۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی 19 هزار واحد صنعتی در چهار سال

می متالز - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حق انتفاع در بیش از 80 درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزایش نخواهد داشت، اعلام کرد: 19 هزار واحد صنعتی جدید و توسعه‌ای با سرمایه 70 هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از 300 هزار نفر در دولت تدبیر وامید تا پایان سال 95 به بهره‌برداری رسیده است.
راه‌اندازی 19 هزار واحد صنعتی در چهار سال

علی یزدانی در هفتمین گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های کشور در ارومیه اظهار کرد: هم‌اکنون دو میلیون و 490 هزار بنگاه خرد در سراسر کشور وجود دارد و امید است با حمایت تشکل‌های مردمی بخشی از مشکلات آنها حل شود. یزدانی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و بخشنامه‌های صادر شده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور امیدواریم به گونه‌ای حرکت کنیم که بیش از سال‌های قبل بتوانیم در راستای سیاست‌های مدون اقتصاد مقاومتی گام برداریم. چرا که وظیفه اصلی و ماموریت شرکت شهرک‌های صنعتی رونق‌بخشیدن به صنعت و ایجاد اشتغال است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بدون تردید‌ توجه به موضوع مبلمان شهری در جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی تاثیر فراوان دارد و باید شهرک‌های صنعتی طوری ساخته شود که سرمایه‌گذاران صنعتی و صاحبان صنایع جذب آن شده و این موضوع در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی بیان کرد: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ پروانه بهره‌برداری معدن در کشور صادر شده و خوشبختانه ذخیره معدنی فراوانی در ایران وجود دارد. یزدانی اظهار کرد: رفع موانع و مشکلات راه دسترسی شهرک‌های صنعتی نیز از موضوعات بسیار مهم به شمار رفته که امید است این موانع با تلاش و همت مسوولان مرتفع شود. وی با اشاره به اقدامات چهار ساله دولت تدبیر و امید گفت: برای نخستین مرتبه در این دولت، صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفت. معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت خاطرنشان کرد: علاوه بر آن از جمله دستاوردهای دولت یازدهم، استخراج 583 میلیون تن مواد معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی در معادن بوده است. یزدانی با بیان اینکه تعداد واحدهای کنسانتره در دولت تدبیر و امید چند برابر شده است، گفت: از سوی دیگر تولید محصولات پتروشیمی نیز به بیش از 47 میلیون تن رسید.

عناوین برگزیده