تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۲۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بروجردی در جریان بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار؛

پایانه صادراتی نفت در منطقه چابهار ایجاد شود

می متالز - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار کارهای عظیم انجام شده لازم است پایانه صادراتی نفت در چابهار ایجاد شود.
پایانه صادراتی نفت در منطقه چابهار ایجاد شود

علاءالدین بروجردی دیروز (چهارشنبه، 6 اردیبهشت ماه) در جریان بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: تحولات بنیادینی در این بندرها اتفاق افتاده که نسبت به سال های گذشته شرایط بسیار بهبود یافته و می توان از اقدامات انجام شده ارزیابی مثبتی داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء اقدامات خوبی را در کشور انجام داده است، بیان کرد: توسعه این بنادر ضروری می باشد و توسعه این بنادر در چابهار اقدام مثبتی است.

بروجردی با بیان اینکه احداث خط آهن در این منطقه مورد توجه دولت و مجلس است، متذکر شد: با احداث این خط آهن، ایران به آسیای میانه و افغانستان متصل می شود که اقدامی راهبردی و مهم است که منشأ تحول خواهد بود و ابعاد اشتغال زایی و تجاری مناسبی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال افزود: تاکید رهبری معظم انقلاب در ایجاد ارتباط اقتصادی با کشورهای مختلف است و از توسعه بندر شهید بهشتی نیز می توان به این جهت ابراز خرسندی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نتایج مثبت رفع تحریم های ظالمانه از کشور گفت: در زمان تحریم ها اجازه داده نمی شد اقداماتی در جهت توسعه کشور انجام شود و هزینه های هنگفتی به دلیل وجود تحریم ها بر کشور تحمیل می شد.

بروجردی با تاکید بر حفظ و ارتقاء روابط دوستانه با کشورهایی مانند عمان گفت: با توجه به روابط نزدیک با این کشور می توانیم گام های بلندتری را برداریم تا به لحاظ اجتماعی و سرمایه گذاری پیوندها را تقویت کنیم که به امنیت ملی کمک می کند و از سوی دیگر برای بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز یک الگو محسوب خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتقال مستقیم نفت از این منطقه به سایر کشورها اتفاق مهمی است، بیان کرد: سیاست کشور تقویت امنیت پایدار تنگه هرمز است که لازم است در این جهت در کنار کارهای عظیم انجام شده پایانه صادراتی نفت در منطقه چابهار ایجاد شود.

عناوین برگزیده