تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۹۳۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
منصوری مطرح کرد:

بازار انحصاری؛ بهترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت/ مخالفت مجلس با بالارفتن قیمت ها

می متالز - عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد که بازار انحصاری سبب شده خودروسازان به دلایل مختلف تقاضای افزایش قیمت دهند.
بازار انحصاری؛ بهترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت/ مخالفت مجلس با بالارفتن قیمت ها

محمدرضا منصوری به ارسال نامه برخی از خودروسازان به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت:انحصار در بازار خودرو سبب شده عرضه وتقاضا بایکدیگر سنخیتی نداشته باشند،لذا بازار انحصاری سبب شده خودروسازان به دلایل مختلف تقاضای افزایش قیمت می دهند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است،افزود:مجلس با جلوگیری از واردات خودروهای لوکس و افزایش تعرفه واردات خودرو از خودروسازان حمایت کرده و بازار را برای آنها حفظ کند، لذا همین عامل سبب شده که خودروسازان تقاضای افزایش قیمت دهند.

 

قیمت خودرو در داخل کشور بیش از قیمت جهانی به مصرف کننده فروخته می شود

منصوری با اشاره به اینکه قیمت خودرو در داخل کشور بیش از قیمت جهانی به مصرف کننده فروخته می شود، ادامه داد:اگر بازار خودروی کشور رقابتی شود،مردم می توانند خودروی متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور باید به جایی برسد که یک ایرانی تمایلی به خرید خودروی خارجی نداشته باشد، یادآور شد:تمایل مردم به خرید خودروهای داخلی با تلاش خودروسازان برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده ارتباط مستقیمی دارد، لذا تلاش خودروسازان داخلی منجر به عدم ورود خودروهای بی کیفیتی که ظاهری جذاب دارند، اما بی کیفیت بوده می شود.

 

خودروسازان باید به دنبال ارتقای کیفیت و توسعه سهم داخلی سازی در محصولات جدید باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه خودروسازان در سال جدید باید به دنبال ارتقای کیفیت و توسعه سهم داخلی سازی در محصولات جدید باشند، افزود:تا هنگامی که توانمندی خودروسازان و قطعه سازان ارتقاء نیابد؛نمی توان شرایط ارتقای کیفیت و دستیابی به  شرایط رقابتی در این بخش و توسعه سهم داخلی سازی در تولیدات خودروسازان دست یافت.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:امروز باید به بهره وری در خودروسازی نگاه ویژه ای شود؛چراکه در این سال ها بهره وری پایین عملا مشکلات زیادی را هردوبخش اعم از تولید و نهایتا مصرف کننده و تحمیل هزینه به آنها ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده